Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#17062Poškozené rámy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2017, před 7 lety

Adam Baudyš

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 20.6. jsem reklamoval hliníkové dekorační rámy skříně systému PAX. Na pobočce IKEA Černý most byli přede mnou rozbaleny jiné kusy tohoto produktu a konstatováno zaměstnancem IKEA, že špony nebyli kovové piliny byli nejspíš vtlačeny do konstrukce. Jelikož tyto lišty jsou jak dekorační, tak i nosným prvkem dveří, nemohl jsem dokončit smontování skříně. A i když mám celou ložnici v jednom designu od společnosti IKEA, tak se mi práší na oblečení. Po mnoha urgencích mi byla dokonce uzavřena reklamace, aniž by mi bylo cokoliv doručeno. 19.7. mi zavolala pracovnice z reklamačního oddělení, aby mě informovala, že všechny kusy na skladě jsou vadné a že mi nabízí odstoupení od kupní smlouvy pouze v případě rámu dveří, jelikož je to samostatně prodejní kus. A nebo, že se smířím s poškozeným kusem. Na radu Vaší pracovnice na lince právní pomoci jsem je seznámil s judikátem 33 Odo 1714/2006. Bohužel nyní bez reakce. Co mě ovšem nejvíce šokuje je to, že IKEA i nadále dotyčné rámy prodává (aktuálně na černém mostě 24ks skladem a k prodeji).

1url.cz/7thI8

https://photos.app.goo.gl/jk3EcaPXdsfqTxsR2


Produkt

Rámy posuvných dveří s kolejnicí, hliník (402.224.19)


Požadované řešení

Rád bych Vás touto cestou požádal o spolupráci, kdy mým cílem je získat nové lišty, které budou v pořádku. A zaražený prodeje poškozených kusů a takovéto praktiky společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2017 14:55, před 7 lety

Pokud jednotlivé věci tvoří jednotný celek a není možné odstranit žádnou z nich bez toho, aby byl narušen tento celek, jsou jednotlivé věci (položky) součástí jedné kupní smlouvy. Není-li tedy možné zajistit nápravu jiným způsobem (např. dodáním nové věci vyrobené na míru), má spotřebitel právo odstoupit od této kupní smlouvy. Spotřebitel je poté povinen vrátit prodávajícímu všechny věci, které od prodávajícího na základě kupní smlouvy převzal a prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě této smlouvy přijal.

Rozhodl-li prodávající o reklamaci jako o oprávněné, má spotřebitel rovněž právo žádat náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (např. dopravné za vrácení věci prodávajícímu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.8.2017 13:24, před 7 lety

IKEA Česká republika s.r.o. situaci ověřila. Reklamaci zákazníka jsme uznali a nabídli mu vrácení peněz za kompletní sestavu v ložnici včetně odvozu. Ověřili jsme kvalitu lišt a vadné šarže jsme nahlásili výrobci IKEA of Sweden. Vadná šarže se prodává ve zlevněném koutku. Vzniklá situace nás mrzí a věříme, že nám zákazník zachová přízeň. IKEA ČR

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.8.2017 14:57, před 7 lety


Adam Baudyš

Dobrý den,
Zaměstnance IKEA jsem od samého začátku upozorňoval, že žádám řešení reklamace výměnou poškozeného zboží za nové zboží bez poškození. Vaši zaměstnanci mi ovšem vnucovali řešení reklamace formou vrácení financí pouze za rámy. Doufal jsem, že po seznámení Vašich zaměstnanců se všemi mými právy dojde k uspokojivému řešení. Tedy že Vaše společnost provede nápravu v prodávaném zboží.
Když mi byli opět dodány poškozené rámy, tak mě 3.8. zaměstnankyně IKEA seznámila, že lišty byli zkontrolovány a z toho důvodu lišty odpovídají normě společnosti IKEA. Z toho důvodu jsou mé požadavky nadstandartní (foto viz https://goo.gl/photos/sHFm2r2AS76iJVJy8). V rámci přístupu společnosti IKEA mi byl nabídnuto řešení vrácení peněz za celou ložnici, nikoliv uznání reklamace.
Žádal jsem zaměstnance IKEA o řešení reklamace dodáním zboží v takovém stavu, které by odpovídalo charakteru jeho užívání. Tento způsob mi byl dlouho odepírán. 11.8. jsem byl kontaktován zaměstnancem IKEA, který chtěl se mnou vyřídit odstoupení od kupní smlouvy. I když jsem tento postup odmítal, neustále mi byl vnucován. Nakonec jsme se domluvili, že si zboží (rámy) sám zkontroluji a převezmu.
Dle domluvy jsem 15.8. došel do IKEA Černý most s žádostí o poskytnutí rámů ke kontrole. Bohužel jsem Vaše zaměstnance musel opětovně s celým problémem seznámit. Po vybalení prvních rámů jsem byl informován, že i přes viditelná poškození rámů patrná ze 2m jsou rámy v pořádku. A v případě mého odmítnutí těchto rámů společnost IKEA odstoupí od kupní smlouvy (bylo mi sděleno pracovníkem v modrém tričku). Když jsem se tomuto řešení ohradil a argumentoval §2169 Občanského zákoníku, §19 a §20e o ochraně spotřebitele, tak došlo ke zlepšení přístupu a byli mi přivezeny 6 balíků rámů (foto viz https://goo.gl/photos/QwbutjcQjzuGAGGx9). Z nich jsem nakonec složil jedny rámy, které obsahovali poškozené patrné z jednoho metru nebo takové, které jsem byl schopen schovat s ohledem k umístění skříně v ložnici.
Rád bych se tímto ohradil vůči výrokům společnosti IKEA, který vyznívají, že již nyní rámy nabízí v odpovídající kvalitě. Také bych se rád ohradil vůči způsobu řešení reklamace společností IKEA, kde se zbytečně dlouho vlekly, nebyli respektovány má práva a společnost IKEA nabízí v showroomu vyšší kvalitu rámů, než opravdu prodává (video viz https://goo.gl/photos/8uhE5DAVAAoUhnp26).
Jelikož jsem telefonáty s Vašimi zaměstnanci, jejich poučování zákonů ČR, sbíráním důkazů atd. strávil desítky hodin, tak jsem společnost IKEA požádal o finanční kompenzaci.

S pozdravem
Adam Baudyš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.8.2017 15:20, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2017 13:45, před 7 lety

Jak již bylo uvedeno výše, IKEA nabídla zákazníkovi několik způsobů řešení 1.slevu 2.odstoupení od smlouvy, vrácení peněz za celou ložnici, nebo výměnu. Na základě vadné šarže nebylo možné dodání bezvadných dílů - o tom byl zákazník srozuměn. Zákazník si nakonec vybral možnost jít osobně na OD a tam se pokusit vybrat z několika balení rám, který by pro něj byl přijatelný. 16.8. si zákazník sám vybral rámy, které mu vyhovovali. V showroomu se nabízí stejné zboží jako ve skladu, jedná se o stejné dodavatele. Bohužel pokud se objeví nedostatky v šarži, nelze to ovlivnit. IKEA of Sweden byla o tomto problému informována a kusy z problematické šarže se prodávají ve zlevněném koutku. Věříme, že se kvalita podaří co nejdříve zlepšit. Reklamace je uzavřena. IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2017 21:09, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.11.2017 07:57, před 7 lety


Adam Baudyš

Dobrý den,
jelikož se domnívám, že IKEA porušila §3 odst. b), §6 odst. 1), §8 odst. 1), §9 a §13 SB. 634/1992zákonu o ochraně spotřebitele. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl obrátit na ČOI a nyní celou záležitost řeším s ní.

Rád bych se jen dotázal IKEA na pár náležitostí.
1) Jakým způsobem by jste odůvodnili fakt, že jste nedodrželi 30-ti denní lhůtu na reklamaci?
2) Hovoříte o vadné šarži. Vaše pracovnice mi ale sdělovala, že je vše v pořádku a já mám nadstandardní požadavky.
3) Dle Vašeho vyjádření se poškozené šarže v prodeji již neobjevují. I přesto jsme museli rozbalit 6 kosů a ty kombinovat, protože díly poškozené byli (jinak by nám nikdo nedovolil rozbalit 6 balení)
4) Kvalita a odolnost zboží by měla odpovídat jeho používání, to mi sdělili Vaši pracovníci. Pokud lišty vykazují viditelné škrábance, tak tato podmínka není splněna. Nemělo by tedy dojít k řádnému informování zákazníka na Vašich stránkách, že lišty mohou mít drobné oděrky a škrábance už při zakoupení?

Níže přikládám odkaz na videa a fotografie, kde je patrný stav lišt nové šarže. Tedy dle slov Vašich kolegů šarže jejíž kvalita je v souladu s firemní politikou a požadavky. Zároveň jsou zde videa vystavených skříní, kde je patrná zcela rozdílná kvalita i přesto, že toto zboží je zde nějakou dobu vystavené a musí odolávat návštěvníkům a jejich dětem.

https://photos.app.goo.gl/RPqXZSBXTS8gdMM62

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.11.2017 11:23, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme opět na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.11.2017 13:36, před 7 lety

Jsme si vědomi prodloužené lhůty na vyřešení reklamace, po celou dobu jsme se zákazníkem komunikovali a snažili se najít pro něj co nejpřijatelnější řešení. IKEA nabídla zákazníkovi několik způsobů řešení: 1.slevu, 2. odstoupení od smlouvy - vrácení částky za celou ložnici 3. výměnu.
Definice vadné šarže se může týkat velké dodávky kusů, i přes to, že se nejednalo o žádné značné poškození, pouze drobné oděrky, okamžitě po zjištění jsme celou vadnou šarži přesunuli ze standardního prodeje do zlevněného koutku.
Ihned po upozornění zákazníka, který si jako řešení reklamace vybral z několika balení balení bezvadné, jsme eskalovali vadu na IKEA of Sweden, která zahájila nápravné kroky směrem k dodavateli. Nyní se již prodává i nová šarže, která po zběžné kontrole nevykazuje žádné vady. Zbylé kusy z vadné šarže se nadále prodávají označené ve zlevněném koutku.
Věříme, že jsme udělali maximum pro to, abychom zákazníkovi vyšli vstříc. Vždy se snažíme jednat čestně a s maximální snahou zákazníka uspokojit.
IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2017 14:51, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2018 21:35, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.