Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#17075Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 18 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2017, před 7 lety

Veronika Peštuková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 18.11.2014 jsme zakoupili hodinky Samsung Gear Fit. Dne 15.9.2016 byly tyto hodinky zaslány k reklamaci a reklamace byla vyřešena výměnou celé jednotky. Dne 12.12.2016 byly opět zaslány k reklamaci a tato byla opět vyřešena výměnou jednotky. Dne 18.4.2017 byly opět zaslány k reklamaci a tato již nebyla vyřešena z důvodu, že hodinky již nejsou v záruční době. Můj dotaz zní, zda se nejedná o opakovanou vadu s nárokem na výměnu zboží, nebo vrácení peněz ?
Děkuji za odpověď
Veronika Peštuková


Produkt

chytré hodinky Samsung Gear Fit


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2017 15:09, před 7 lety

V současném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se opravdu již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. To však neznamená, že by tato doba ve skutečnosti neběžela od začátku. Podle § 2165 občanského zákoníku je kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží. Není zde však řečeno, že se doba počítá pouze od prvního převzetí věci. Pokud tedy byla vadná věc vyměněna za novou, převzetím nového zboží začíná běžet také nová dvouletá záruka.

Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 07:55, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.