Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po upomínce byla půjčka za syna zaplacena, včetně smluvní pokuty a poplatku za upomínku. Za týden poslali předžalobní výzvu k okamžité úhradě dluhu 149 Kč za upomínku že dlužíme 0 Kč viz. scan upomínky.
https://ulozto.cz/!CAhoNdNaJFEx/zaplo-cz-exekuce-pro-149-korun-jpg
Problém je, že půjčují studentům bez příjmu, půjčí mu 2-3 tisíce a pak chtějí 10 tisíc zpět a hrozí rodině exekucí.
Zakázat půjčování mladým, kteří nemají vlastní příjem a živí je rodiče.
|
Tweet |
Byla-li upomínka zaslána neoprávněně, neboť dluh byl již splacen, nemůže společnost žádat náhradu výdajů za zaslání této upomínky. Je proto vhodné společnost vyzvat, aby od vymáhání neoprávněného dluhu upustila.
Od nabytí účinnosti nového zákona č. 257/2016 Sb. o spotřebitelském úvěru (1. 12. 2016) je společnost povinna posoudit úvěruschopnost spotřebitele. Společnost může poskytnout spotřebitelský úvěr jen tehdy, pokud z výsledku posouzení úvěruschopnosti spotřebitele vyplývá, že nejsou důvodné pochybnosti o schopnosti spotřebitele spotřebitelský úvěr splácet.
Pokud by společnost i přes důvodné pochybnosti úvěru spotřebiteli poskytla, má spotřebitel právo uplatnit námitku neplatnosti smlouvy v tříleté promlčecí lhůtě běžící ode dne uzavření smlouvy. Spotřebitel je pak povinen vrátit poskytnutou jistinu spotřebitelského úvěru v době přiměřené jeho možnostem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.