Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Nákup čerpadla u Alza.cz, cena 4600 Kč. Zaplaceno přes internet, obdržen daňový doklad, doklad o zaplacení, informace od Alzy o doručení. V průběhu doručování, bez informace a mého souhlasu stažen výrobek zpět, mě vystaven elektronicky dobropis. Na výzvy o vysvětlení a nápravu nereagují. Výrobek ten samý den na eshopu zdražen o 35%. Souhrn: Porušení obch.podmínek, zrušení kupní smlouvy v rozporu se smlouvou. Kupci (mé osobě) vznikla škoda na majetku v časové prodlevě (zavlažování zahrady), nákupu zbytečného příslušenství na tento výrobek (sací souprava), dále již 20 dní drží mé finance za výrobek aniž by je vrátili (pravděpodobně bezúročně). Podán podnět na ČOI.K dispozici mám fakturu - daňový doklad a dobropis.
Děkuji za pomoc. S pozdravem R.Holcman
Zahradní čeradlo Karcher BP 5 Home adn Garden
Dodání zakoupeného výrobku v zaplacené ceně. Adekvátní náhrada škody ze zpoždění dodání výrobku (vymáhání dodání výrobku) a náhrada adekvátních úroků z poskytnutých finančích prostředků.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží. Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by tomu tak bylo. Spotřebitel by proto mohl trvat na dodání zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.