Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.04.2017 jsem v prodejné SLEVOVARU (Břevnov Praha 6) zakoupil Krájecí nůžky(doklad o zakoupení č. 250651), které však nekrájí po celé ploše. Dne 03.05.2017 tamtéž jsem uplatnil reklamace dodavateli zboží OGROUP, s.r.o. Dodavatel odpověděl, že reklamace byla po přezkoušení zamítnuta a vrátil zboží. Dne 16.06.2017 jsem zaslal zpět reklamované zboží s tím, že žádám o přezkoumání neodůvodněného rozhodnutí. Odpověď dodavatel zaslal prostřednictvím SMS, s tím že reklamace vyřízena - zamítnuta bez uvedení důvodů. Navíc firma rozhodla, že jsem prohrál reklamační řízení a proto budu muset vyzvednout nekvalitní výrobek v nějaké nespecifikované prodejné anebo zaplatit 99,-Kč za dopravu.
Podle mne je to nekorektní jednání se zákazníkem.
nůžkový kráječ, který si poradí se všemi druhy zeleniny, masa, chleba nebo sýra mnohem rychleji než staromódní nůž a krájecí deska.
Podle negativních zkušenosti s dodavatelem, žádám o vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Reklamace nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran a odrazovalo by spotřebitele od uplatnění práv z vadného plnění. Více informací je uvedeno na www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.