Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#17100Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.07.2017, před 7 lety

Stanislav Martínek

Znění stížnosti

Na zakoupené pohovce má pravé opěradlo dvě řezná poškození. Koupeno 23.5.2017, 18:17, IKEA Zličín. 30.5. po smontování pohovky jsem si poškození všiml a ihned ji reklamoval (poslal společnosti fotografie poškození a žádost o výměnu poškozeného opěradla za nové). 5.6. mi přišlo vyjádření o zamítnutí reklamace s odůvodněním, že výrobek nevykazuje známky odpovídající výrobní vadě, ale nese známky mechanického poškození vnějšími vlivy, na které se záruka nevztahuje. Na mou námitku, že na základě § 2161 odst. 2 (za poškození, které se projeví do půl roku od převzetí odpovídá výrobce) již společnost nijak nereagovala.


Produkt

Pohovka Timsfors SO3 Mjuk/Kimstad krémová (302.728.86)


Požadované řešení

Výměna pravého opěradla pohovky za nepoškozené.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2017 16:53, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.9.2017 13:48, před 7 lety

V rámci zachování přátelských vztahů byla pohovka zákazníkovi vyměněna. IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
25.9.2017 21:06, před 7 lety


Stanislav Martínek

Hodnocení: