Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Na zakoupené pohovce má pravé opěradlo dvě řezná poškození. Koupeno 23.5.2017, 18:17, IKEA Zličín. 30.5. po smontování pohovky jsem si poškození všiml a ihned ji reklamoval (poslal společnosti fotografie poškození a žádost o výměnu poškozeného opěradla za nové). 5.6. mi přišlo vyjádření o zamítnutí reklamace s odůvodněním, že výrobek nevykazuje známky odpovídající výrobní vadě, ale nese známky mechanického poškození vnějšími vlivy, na které se záruka nevztahuje. Na mou námitku, že na základě § 2161 odst. 2 (za poškození, které se projeví do půl roku od převzetí odpovídá výrobce) již společnost nijak nereagovala.
Pohovka Timsfors SO3 Mjuk/Kimstad krémová (302.728.86)
Výměna pravého opěradla pohovky za nepoškozené.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
V rámci zachování přátelských vztahů byla pohovka zákazníkovi vyměněna. IKEA Česká republika s.r.o.
Hodnocení: