Počet nahlášených stížností: | 111 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
V neděli 24.7.2017 jsem byla na trase Praha Černý most-Vítkovice u školy zastavena revizí jízdenek,ačkoliv jsem si ji zakoupila neměla jsem ji, buďto jsem ji vytrousila cestou k sedadlu a nebo jsem ji zapomněla u řidiče.Tak či onak jsem ji neměla, pan revizor vše chtěl řešit pokutou.Tomu jsem se nebránila a vše jsem s revizorem v klidu vyřešila.Vystavil stvrzení o pokutě a ihned vystoupil.Po pečlivém přečtení jsem zjistila že přirážka činí 1 500 což je nejen víc než jsme se dohodli na místě ale také to je nezákonné, jak je napsáno na druhé straně stvrzenky.Jméno pána revizora neznám.Vše se odehrálo v autobuse 670970104 který z černého mostu vyrážel v 16:15.
Celou věc jsem se snažila řešit s revizorem, panem řidičem i jsem se pokoušela dovolat na ustřednu bus line Jilemnice, kde mi to nikdo nevzal.Na stránkách dopravce není žádný kontakt na který se člověk v případě podobného dorazu lh může obrátit
autobuse 670970104 který z černého mostu vyrážel v 16:15 spoj 104
Ráda bych dostala vysvětlení či ničeho podobného.Popřípadě snížení/určení výše pokuty na míru která se obyčejně v těchto případech uděluje.
|
Tweet |
Podle zákona č. 111/1994 Sb. o silniční dopravě je cestující povinen se na výzvu pověřené osoby prokázat platným jízdním dokladem. Neprokáže-li se cestující platným jízdním dokladem, zaplatit jízdné a přirážku, nebo se musí prokázat osobním dokladem a sdělit osobní údaje potřebné na vymáhání zaplacení jízdného a přirážky. Osobními údaji potřebnými na vymáhání zaplacení jízdného a přirážky se rozumí jméno, příjmení, datum a místo narození a adresa pro doručování
Výši přirážky stanoví dopravce v přepravních podmínkách. Tato přirážka však nesmí přesáhnout částku 1500 Kč. Dle přepravních podmínek uvedených na webových stránkách společnosti (http://www.busline.cz/cz/pro-verejnou-linkovou-dopravu-mimo-idol.html) činí přirážka k jízdnému na spojích vnitrostátních linek 500,- Kč. Cestující je dále povinen zaplatit kromě této přirážky i jízdné.
Pokud spotřebitelka s výší přirážky nesouhlasí, bude vhodné se pokusit opět kontaktovat společnost a uplatnit reklamaci. Nebude-li spotřebitelka se svou reklamací úspěšná, má možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.