Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den. Bohužel se přidávám k ostatním.
Zavolal mi operátor s nabídkou holícího strojku za cenu poštovného. Odmítla jsem, že je v tom určitě něco víc a nemám zájem o zasílání nějakých pravidelných balíčků. Operátor mě uklidnil, že mi zašle email, kde stačí potvrdit, že žádné balíčky zasílat nechci. Tak jsem souhlasila. Email nepřišel. U strojku byly přiložené složenky, že si můžu vybrat zda chci zasílat pravidelně žiletky, proto jsem neřešila neposlaný email. Nic jsem neposlala, neobjednávala, jen zaplatila doručený holící strojek. Nyní tu mám balíček žiletek, splatnost 14.7.2017 a že jsem se stala předplatitelem. Chtěla jsem podle složenky najít telefonní číslo a koukám, jak jsem se napálila. Můžete mi tedy prosím poradit? Zda mám první balíček platit? Jak mám odstoupit od smlouvy? Existuje nějaký daný formulář pro odstoupení od smlouvy?
Děkuji a omlouvám se za přidělávání práce!
Krásný den
Vtípilová
Mám první balíček platit? Jak mám odstoupit od smlouvy? Existuje nějaký daný formulář pro odstoupení od smlouvy?
|
Tweet |
Jelikož smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Tohoto práva může spotřebitel využít i ještě před tím, než mu bude zboží dodáno. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.
Odstoupení doporučujeme upravit podle konkrétní situace a okopírované jej zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Westerfield International AG, P.O.Box 18, Praha 2, 120 00. Tím smlouva zaniká od počátku, spotřebitel pak není povinen nic platit ani více přebírat. Pokud spotřebitel výše uvedeným způsobem odstoupil od uzavřené kupní smlouvy po telefonu může jakékoli upomínky ze strany podnikatele ignorovat (je však nutné si ponechat kopii odstoupení a poštovní dodejku, aby spotřebitel mohl prokázat, že od smlouvy skutečně odstoupil).
Situaci je tedy možné řešit tak, že spotřebitelka vyčká, až zboží přijde, a následně zašle odstoupení od smlouvy spolu s nerozbaleným zbožím. Doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti (vzor je možné dohledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze). Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.