Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
bohužel mi nezbývá nic jiného, než-li se mimosoudně pokusit vyřešit neuznanou reklamaci.
Dne 9.4.2017 jsem na úvěr zakoupil uvedený automobil a pobočce AAA Čimice. Při výběru vozu jsem byl ujišťovaný, že vůz je technicky v pořádku, nemá žádné problémy a jistě bude sloužit pěkných pár let.
Stav tachometru v době koupě: 183500km, v době reklamace 188849km. Tj. 5349km za cca 3 měsíce.
Po koupi jsem byl upozorněn pouze na klasický servis, a tak jsem se objednal do autorizovaného servisu. Dne 4.5. po delší čekací lhůtě jsem nechal vyměnit olej, brzdovou kapalinu, otestovat podvozek a všechny doporučené úkony. Vše se jevilo v pořádku jen byl jsem upozorněn na špatný klakson, ale to jsem neřešil, nechal opravit a na nízkou hladinu oleje před dolitím. Bohužel vozidlo v pořádku nebylo. Po najetí cca 1000km se rozsvítilo olejové čidlo, dolil jsem tedy olej předepsaný výrobcem a dále hlídal hladinu. Po dalším uniku jsem dal vozidlo na reklamaci do AAA, která byla během 2dnů zamítnutá. Upozornili na předávací protokol, ve kterém je napsáno slovy: zvýšená hlučnost turba, únik oleje, nadměrně opotřebované turbodmýchadlo - doporučujeme kontrolu případně opravu.
Řekl jsem si fajn moje hloupost dám to opravit bude po problému. Objednal jsem se tedy opět do autorizovaného servisu a to nejprve na váhovou zkoušku, která dopadla zle. Spotřeba oleje 0,88l/1000km. Po kontrole turbodmýchadla (zjištěno, že bylo cca ve 145000km měněno na garanci) nebyla potvrzena netěsnost, únik oleje či hlučnost. Po kontrole motoru bylo zjištěno, že zapalovací svíčka na 1. válci je značně zakarbonována a plná usazenin a po provedení kompresních tlaků je tlak na 1. válci značně nižší a na hranici přípustnosti. V servisní zprávě je napsáno, že se jedná o skrytou závadu. Oprava : více jak 100 000Kč. Doporučení servisu: omezení provozu vozu. Auto je tedy prakticky nepojízdné. Dojel jsem tedy do AAA na reklaci, vozidlo jsem zanechal v AAA (z důvodu minimální možnosti používání) bylo mi řečeno, že je to opravdu skrytá vada, a že si udělají vlastní váhovou zkoušku a kontrolu. Souhlasil jsem a čekal kladné vyjádření a opět se nedočkal. Dne 24.7 jsem převzal protokol o neuznaní z důvodu běžného opotřebení vozu a upozornění v předávacím protokolu. S tímto vyjádřením jednoznačně nesouhlasím a žádám o opětovné projednání mé reklamace, případně nechám vypracovat znalecký posudek a dále můžeme jít soudní cestou.
Velmi mne tato zkušenost mrzí, celá rodina má vozidla od této společnosti a nikdy nebyl závažnější problém.
VW Touran, RZ 9U06876/ nová 3SX7870
odstoupení od smlouvy z důvodu nespokojenosti a obav z dalších problémů.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.
Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati. Jelikož byla reklamace uplatněna v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musel by prodávající v případě soudního sporu prokázat, že vozidlo vadné nebylo.
Vážený pane Forejte,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: