Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#17122Vymáhání dlužné částky za žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.07.2017, před 7 lety

Miroslav Hora

Znění stížnosti

Za uzavření smlouvy 10.6.2015 s Lamou Energy jsem dostal, jako dárek 6 ks žárovek. Před začátkem dodávky energie 11.8.2015 jsem odstoupil od smlouvy podle §11 odst. 2 energetického zákona.
3.11.2015 jsem obdržel fakturu na úhradu 3630,-Kč,za to, že jsem nedodržel smlouvu s Blue Ocean Management. Doposud jsem vůbec nic o této společnosti nevěděl. Smlouvu jsem od nich neměl, kopie mi byla dodatečně zaslána až na moje upozornění. Tudíž jsem si nemohl přečíst ani jejich obchodní podmínky. Navrhl jsem že žárovky odkoupím, ale za normální cenu. Odmítli, chtějí jen peníze. Žárovky jsem v originálním obalu neporušené a nepoužité doporučeně vrátil. 8.3.2016 přišla nová upomínka ve znění "Jedná se o poslední pokus o smír. V případě, že do 14 dní od doručení tohoto dopisu neobdržíme platbu, budeme nucení předat tento případ na vymáháhí", na kterou jsem nereagoval. 3.7.2017 jsem dostal dopis s advokátní poradny k úhradě 6225,-Kč.Pokud prý peníze neuhradím budou muset přistoupit k uplatnění dlužné částky soudní cestou,plus úroky z prodlení.
Odstoupil jsem od smlouvy v zákonné lhůtě do 5 dnů před začátkem dodávky energie a tím se automaticky ukončily všechny související kupní smlouvy,tedy i smlouva na žárovky od Blue Ocean. Kontkoval jsem telefonicky advokáta p. Kurku, který byl jako kontaktní osoba na poslední doručené výzvě k úhradě dlužné částky. Hovor mám nahraný, ale při pokusu o vysvětlení že z mé strany necítím žádné závazky jsem nepochodil.
Jako doplňující informaci uvádím, že podomní prodej je u nás ve Kvasicích od roku 2013 zakázán.


Produkt

LAMA energy/ BLUE OCEAN


Požadované řešení

Žádám o zrušení vymáhání.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2017 14:43, před 7 lety

Jakmile spotřebitel od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.

Nebude-li možné se společností BLUE OCEAN Management s.r.o. vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 09:46, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.