Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 31.5.17 jsem u Tesařství Ceplecha provedl elektronickou objednávku na dodávku dřevníku, konkrétní specifikace (rozměry, barva střechy, atd.) Firma se zavazuje dodat zboží na dobírku s platbou při převzetí. V objednáve je uvedeno, že bude potvrzena telefonicky. Termín doručení byl stanoven a potvrzen na 26.6.17 a já se tedy vyskytoval na doručovací adrese. Jelikož nikdo nedorazil, byl jsem to já, kdo firmu kontaktoval a vyslechl si dojemnou příhodu o problémech s autem. Byl mi potvrzen další termín, 1.7.17. Opět jsem se dostavil na uvedenou doručovací adresu a z pocitu jisté nedůvěry opět kontaktoval dodavatelskou firmu, kde mi bylo prostě oznámeno, že opět nic nepřivezou. Další termín mi byl slíben za dva týdny. Opět jsem čekal,nechal se telefonicky chlácholit a přistoupil na další pevně domluvný termín. Po měsíci výmluv na dopravu mi jejich vlastní hloupostí bylo řečeno, že mi vlastně nemohou dodat uvedený dřevník se střechu v objednávce. (proč jí tedy nabízí, nechápu). Tím mi zároveň po necelých dvou měsících sdělili, že dřevník vůbec není vyrobený a výmluvy na dopravu jsou jen podvod. Byl mi přislíben další pevný terním dodání na 22.7. (téměř dva měsíce od objednání)
Tento byl v pátek 21.7. zrušen a bylo mi oznámeno, že možná příští středu.
Když jsem argumentoval, proč nevyužijí regionální přepravce, kterých je u nás nespočet,vyslechl jsem si odpověď, že by prý firma nic nevydělala. Protože mi už došla trpělivost, oznámil jsem telefonicky svůj záměr odstopit od smlouvy a žádost i s odůvodněním zaslal mailem a požádal o její potvrzení. To mi bylo sice přislíbeno, ale ani po dalších dvou telefonických urgencích na mail nikdo nereaguje.
Dřevník Macík 80400, střecha trapéz plast (DM80014) Poznámka: Barva střechy černá
Potvrzení mé žádosti na odstoupení od smlouvy na dodávku dřevníku, a tím ukončení veškerých peripetií s touto firmou, která si ze svých zákazníků dělá vysloveně legraci.
|
Tweet |
Podle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase. Pokud ani po vyzvání zhotovitel dílo neprovede, tak dle § 1978 občanského zákoníku má objednatel právo od smlouvy odstoupit.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.