Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#17130Klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2017, před 7 lety

Lucie Jehličková

Znění stížnosti

Podávám stížnost na pracovnici České pojišťovny H. K. pracující na pobočce, která sídlí na České poště, Gen. Tesaříka 179, 261 01, Příbram, za klamání zákazníka.

Dne 31.1.2014 jsem uzavřela s paní K. smlouvu na Životní pojištění DIAMANT (č. smlouvy 57240280-17). Protože jsem již dříve měla pojištění DYNAMIK, na kterém bylo naspořeno cca 5.000 Kč, byly tyto peníze převedeny na nové pojištění.

Z důvodu, že jsem si uzavřela výhodnější Životní pojištění u jiné společnosti, podala jsem 8.6.2015 žádost o ukončení současného Životního pojištění (DIAMANT – 57240280-17). Ovšem poté, mě začala paní K. urgovat, že smlouvu nesmím ukončit, že bych přišla o všechny naspořené peníze (již z dřívějšího pojištění DYNAMIK, tedy přibližně o 5.000 Kč). Že musí smlouva běžet tři roky, a poté si budu moci peníze vybrat a smlouvu ukončit, to jest do 31.1.2017. A umluvila mě tedy k tomu, že jsem žádost o ukončení dne 18.6.2015 odvolala.

A v tuto chvíli nastal problém, paní K. mi totiž naslibovala, že snížíme moje pojištění na minimum a celá částka, kterou posílám (1.000 Kč) se mi bude spořit, dokonce s výhodným úrokem 4% a ještě mi tam zůstane již dříve naspořených 5.000 Kč. A že smlouvu pak k 31.1.2017 ukončíme a já si vyberu všechny naspořené peníze. Protože jsem ji, jako svému pojišťovacímu poradci věřila, dne 18.6.2015, s účinností od 1.9.2015 jsme podepsali dodatek k současné pojistné smlouvě.

Bohužel, když jsem v říjnu 2016 přišla za paní K. s tím, že chci spoření k 31.1.2017 ukončit a vybrat si tedy naspořené peníze. Bylo mi řečeno, že si po třech letech mohu vybrat jen mimořádný výběr a smlouvu ukončit s tím, že rozhodně nedostanu naspořené peníze, že moje pojištění není spoření, ale investiční životní pojištění, tedy fondy.

Počítala jsem tedy s tím, že k 31.1.2017 smlouvu ukončím a budu si moci vybrat naspořené peníze, což by bylo 5.000 Kč z pojištění DYNAMIK a poté od 1.9.2015 do 31.1.2017 každý měsíc 1.000 Kč, mělo to tedy celkem být cca 20.000 Kč. Bohužel jsem zjistila, že tuto částku neobdržím. V tu chvíli se paní K., začala vymlouvat, že mi žádné spoření nenabízela. Ano, moje chyba byla, že jsem si neověřila, jakou smlouvu jsem v červnu 2015 podepsala, ovšem věřila jsem, že paní K., že fundovaná ve svém oboru a nenapadlo mi mne, že mi zamění spoření za investiční fond. Protože když, bych v červnu 2015 ukončila smlouvu, tak jak jsem chtěla, přišla bych tenkrát o naspořených 5.000 Kč, ale nezaplatila bych dalších 15.000 Kč.

Od října 2015 se snažím situaci řešit s různými finančními a pojišťovacími poradci, bohužel bez úspěchu. V březnu 2017 jsem si alespoň snížila částku na 500 Kč.

Žádávám Vás tedy o prošetření situace.

V příloze Vám zasílám článek, ve kterém je popsána stejná situace, jako se stala mě, kdy pojišťovací poradce vydává investiční životní pojištění za spoření.

Věřím v kladné vyřízení mojí stížnosti a přeji hezký den


Produkt

Číslo smlouvy 57240280-17


Požadované řešení

Postih pro paní H. K., náhrada škody.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2017 15:16, před 7 lety

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsala spotřebitelka, vykazuje znaky nekalé obchodní praktiky, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku pojišťovnictví provádí Česká národní banka. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Pokud se prokáže, že byl porušen zákaz užívání nekalých obchodních praktik, má spotřebitelka právo žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 09:12, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.