Počet nahlášených stížností: | 381 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Miluše Pilušová
Znění stížnosti
chtěl jsem stáhnout do mobilu aplikaci k fotografiím a zobrazila se stránka,která se tvářila jako můj antivir a naléhavě požadovala aktualizaci, že je ohrožen mobil i baterie, zjištěno 13 virů a že je nutno aktualizovat antivir atd. Chtěl jsem se vrátit ale nešlo to. Nutilo mne to stále provést aktualizaci antiviru. Odklikl jsem v dobré víře aktualizaci a následně se objevilo, že za program se platí 99,-Kč. Opět jsem se chtěl dostat z této stránky ale nešlo to, nadále jsem byl vyzýván k aktualizaci. Je mi 72 let. V zoufalství jsem i telefon opakovaně vypínal, ten ale byl zablokován, nefunkční pro cokoliv a vždy při otevření znovu naběhla tato stránka s blikajícími výstrahami. Nakonec se mi podařilo vrátit se v jejich nabídce antiviru o krok zpět a potom i opustit tuto stránku.
Následně jsem z výpisu zjistil, že 9.7.2017 mně byly v rozmezí 10 ti minut vyúčtovány 4 stejné platby á 99,- za nákup Jumbo. Žádnou službu jsem však neobdržel.
Četl jsem stížnosti jiných občanů na tuto firmu a je to jak přes kopírák. Stejné výhružky zavirovaného mobilu, nemožnost stránku opustit, stejné platby a žádná služba.
Naletěl jsem tedy této podvodné firmě i já.
Potrestat firmu zákazem činnosti, pokutou a povinností vrátit neoprávněné příjmy.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Společnost ComGate Payments, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti mohou spotřebitelé zasílat stížnosti na emailovou adresu infolinka@comgate.cz
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 000