Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
2. 7. 2017 jsem u spol. Beryko uzavřela kupní smlouvu, jejímž předmětem byl
- mobilní telefon Xiaomi Redmi 4X (3GB/32GB) Global (barva zlatá), kód: 1164;
- 2.5D tvrzené sklo VMAX pro Xiaomi Redmi 4X (barva zlatá), kód: 1177
v celkové hodnotě 3 849 Kč. Od této smlouvy jsem odstoupila dne 8. 7. 2017, neboť barva skla neodpovídala barvě zakoupeného mobilního telefonu. Předmět 2.5D tvrzené sklo VMAX pro Xiaomi Redmi 4X jsem řádně zabalila do originálního obalu, dále vložila do pevného kartonu a zasílanou obálku označila „POZOR KŘEHKÉ!“. Obálka byla zasílána doporučeně Českou poštou a společností Beryko s.r.o. (dále „adresát“) převzata bez uvedení jakékoli výhrady. Po rozbalení zásilky bylo adresátem zjištěno poškození skla, což adresát prokázal dvěma fotografiemi daného předmětu. Adresát zároveň ignoroval žádost o zaslání fotografie originální obálky a videa týkající rozbalování vráceného zboží. Následně odmítl přijmout zodpovědnost za převzaté zboží a vrátit částku za reklamované sklo. Dle reklamačního řádu České pošty může adresát zahájit reklamační řízení nejpozději do 2 pracovních dnů po dni převzetí zásilky. Adresát však odmítl poskytnout součinnost při řešení tohoto problému, díky čemuž došlo k časové prodlevě, která znemožnila, abych zboží mohla reklamovat včas ze své strany, čímž mi vznikla škoda v min. částce 350 Kč.
V případě objednávek se lze se společností Beryko snadno spojit telefonicky. V případě reklamací komunikují již pouze přes e-mail, tudíž dochází nejen ke zmíněné časové prodlevě, ale způsob této komunikace dává obchodníkovi prostor k ignoraci veškerých faktů.
Právě fakta jako
- kdyby sklo barevně korespondovalo, k reklamaci by nedošlo,
- pokud bylo zajištěné sklo skutečně poškozeno během přepravy, musela obálka také nutně vykazovat známky poškození, tudíž neměla být převzata, nebo převzata s výhradou,
- dle informace od České pošty je výše popsané balení považováno za zcela dostatečné,
- s reklamací na ČP se může obrátit pouze adresát,
- na základě § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, odpovídá spotřebitel pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, k čemuž nedošlo. Dále spotřebiteli již další povinnosti neukládá. Nyní tedy leží důkazní břemeno na společnosti Beryko.
Výše zmíněná fakta jsem ověřila jak u ČP, tak u společnosti dTest, která mě ujistila o právech spotřebitele.
Přesto společnost Beryko odmítá přijmout zodpovědnost za veškerá pochybení. Ve společné komunikaci uvedené argumenty ignorovala a dosud nevrátila zaplacenou finanční částku, resp. mne vzniklou škodu, čímž staví své obchodní podmínky nad občanský zákoník.
2.5D tvrzené sklo VMAX pro Xiaomi Redmi 4X (barva zlatá), kód: 1177
I přes vznik nákladů nad rámec v důsledku vrácení zboží a zdlouhavé reklamace, požaduji od obchodníka pouze částku za reklamované sklo(350 Kč).
|
Tweet |
Spotřebitelka prodávajícímu odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud se zboží vrátilo poškozené, má prodávající právo žádat náhradu za snížení hodnoty zboží. Prodávající by měl v takovém případě spotřebitelce prokázat, že ke snížení hodnoty zboží došlo a že za toto snížení hodnoty zboží odpovídá spotřebitelka.
Vznikla-li škoda na zásilce během přepravy, má spotřebitelka právo žádat náhradu škody po přepravci. Je-li k uplatnění reklamace přepravy potřebná součinnost prodávajícího (jako adresáta), měl by prodávající součinnost poskytnout. Neučiní-li tak, porušil prevenční povinnost dle § 2900 občanského zákoníku a spotřebitelka by mohla žádat náhradu škody, která jí v souvislosti s tímto porušením prevenční povinnosti vznikla (prodávajícím požadovanou náhradu za snížení hodnoty zboží).
Poškození obsahu zásilky nebylo při převzetí patrné, tato zásilka proto byla přijata (Do rozbalení zásilky není jisté, co daná zásilka obsahuje a není tedy možné hodnotit stav obsahu před jejím převzetím a otevřením). Fotografie poškozeného zboží byly spotřebitelce zaslány obratem po rozbalení.
Barva doručeného ochranného skla i zakoupeného telefonního přístroje souhlasí s objednaným zbožím - tento fakt si může spotřebitelka jednoduše ověřit dle údajů na přiložené faktuře.
Celý obsah zásilky vč. obalového materiálu byl doručen zpět spotřebitelce za účelem podání reklamace u přepravce.
- Sklo, jako objednaný produkt odpovídá. Avšak přední strana mobilního telefonu, na kterou se sklo aplikuje, je bílá, nikoli zlatá. Odstín zlaté u tvrzeného skla barevně neodpovídá ani se zadní stranou mobilu. (Bez ohledu na to, že zboží bylo odesíláno ve lhůtě, kdy není nutné uvádět důvod vrácení.)
- Obsah zásilky vč. obalového materiálu mi dosud nebyl doručen. Stejně tak i žádané video rozbalování reklamovaného zboží.
- Vzhledem k tomu, že Česká pošta přijímá reklamace do 2 pracovních dnů od převzetí zásilky, možnost řešit reklamaci ze své strany (při zasílání poškozeného zboží zpět) už bych neměla.
- Žádám náhradu škody.
Dle našeho názoru byla záležitost řešena v souladu se zákony ČR a obchodními podmínkami společnosti Beryko s.r.o., zásilka jednoduše nebyla dostatečně ochráněna proti náhodnému poškození. Přes tuto skutečnost jsme (v rámci snahy o zachování dobrého jména společnosti) ochotni poskytnout slevu na budoucí nákup ve výši hodnoty zmíněného zboží, případně dodat nový kus jiného příslušenství podobné či stejné hodnoty.
Nákup u vaší společnosti již nebudu nikdy znova uskutečňovat, proto o slevu na budoucí nákup nemám zájem.
Pokud odmítáte uhradit škodu na b.ú., zašlete původně objednávané sklo v -BÍLÉ BARVĚ- (aby barevně korespondovalo s přední stranou objednaného telefonu).
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Na adresu spotřebitelky bude zasláno nové ochranné sklo dle jejího výběru. Detaily zaslání budou dohodnuty prostřednictvím emailové komunikace.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku. Bude-li případ skutečně úspěšně vyřešen, má spotřebitelka možnost případ uzavřít.