Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
rád bych poradil lidem, kteří se zapletli do placeného členství spravovaného společností Dateyrd, AG.
Tato společnost spravuje stovky placených portálů a domén na světě a zaštituje chod jejich placeného členství.
1) Zjistěte si, na jak dlouho je vaše předplatné uhrazeno.
2) Přesně měsíc před splatností dalšího období podle doby předplatného
musíte zaslat výpověď. Pokud to prošvihnete, nemáte jinou šancí, než platit stejné období znovu a ohlídat si další termín pro podání výpovědi.(měsíc, půl roku, rok)
A teď pozor. Zaslat je potřeba vyplněný formulář se všemi údaji z registrace na němž je uvedeno faxové číslo.
Jděte na větší poštu, kde ještě fax používají a v pracovní době od 8:00 do 16:00 hodin je třeba výpověď odfaxovat na jejich jedno jediné faxové číslo.
Pošta potvrdí, že příjemce fax přijal
3) Pošlete naskenovanou kopii i mailem. Úředním jazykem je němčina, čili nezdržujte se psaním v češtině. Komunikoval jsem výhradně v německy.
4) Vyplněný a podepsaný originál jsem ještě poslal poštou na dvě jejich adresy ve Švýcarsku. Jsou dvě a nezjistíte, která z nich je hlavní centrála. Pošlete tam stejnou výpověď.
POZOR! Ačkoli podle ČOI nedesáhne na Švýcarsko evropská ochrana spotřebitele, pošta je schopná doručit do Švýcarska doporučený dopis s mezinárodní doručenkou.(dostanete na přepážce pošty)
Využil jsem všech tři alternativ. Počkal jsem na termín výpovědi a všechny tři kroky provedl v jede den. Za dva týdny přišel mail s potvrzením výpovědi.
Výpověď faxem je sice obstrukce, která to má celé komplikovat, ale pokud využijete všech těchto možností, má to stejnou váhu. Navíc máte v ruce potvrzenou dručenku, kterou se můžete ohánět a v tu chvíli už na vás nikdo nemůže. Rozhodně nedoporučuji, j blokovat na účtě odchod finančních prostředků blokací karty, dokud vám nepřijde potvrzení o ukončení členství. Všechny smluvní věcí s Dateyard se řídí legislativou Švýcarských zákonů. Úspěšnou komunikaci dovrší fakt, že vám v den splanosti zůstanou peníze na účtě.
Rozhodně neblokujte karty, tím si zaděláte na ještě větší problém.
Postupujte dle návodu v popisu
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Byl-li spotřebitel řádně informován, je nutné smlouvu vypovědět. Společnost Dateyard umožňuje smlouvu vypovědět vždy jen v krátké lhůtě 14 dnů před uplynutím členského období. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat zaplacené služby.
Zásadní je smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.