Společnost


Ing. Viktor Walzel

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17143Skialpové lyže Fischer Alpattack, 161 cm

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 12 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.07.2017, před 7 lety

Jan Skřídlovský

Znění stížnosti

Odstoupení od kupní smlouvy
Vážení, dne 12.3.2017 jsem ve vaší provozovně na nadepsané adrese zakoupil skialpové lyže Fischer Alpattack délky 161cm za cenu 12990,- Kč. Bohužel se na těchto lyžích během necelých dvou měsíců od koupě vyskytla vada, která vedla bez předchozích viditelných změn na povrchu lyže k mechanickému poškození – prolomení lyže v oblasti před spičkou vázání. Lyže byly používány v souladu se svým charakterem – skialpová lyže, a to na sjezdovkách Medvědín a Grosser Arber, vždy v prošlápnuté stopě nebo na sjezdovce. K poškození lyže došlo ve skiareálu Monte Rosa, kdy při stoupání – vertical ve stopě došlo k prolomení lyže bez zjevných příčin. Jednalo se o prochozený terén v cca 14:00, kde již touto stopou prošli desítky skialpinistů.
Tuto vadu jsem reklamoval dne 2.5.2017 a žádal o vyřízení reklamace (viz reklamační protokol). Dne 28.5.2017 jsem se opět dostavil do vaší provozovny k převzetí věci. Byl mi předán originál vyjádření reklamace, který vypracoval servisní technik společnosti Fischer. S vyjádřením vašeho dodavatele se vůbec neztotožňuji a považuji nadále výrobek za nebezpečný, jelikož váš dodavatel posuzoval můj případ pouze podle jemu doručených fotografií, na základě čehož vůbec nemohl posoudit příčinu mechanického poškození, tj. prolomení lyže bez zjevné příčiny. Tím daný výrobek nesplňuje ustanovení § 2161 odst. 1 a) až b) občanského zákoníku. Dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že věc je vadná, jestliže se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí. Pokud byste jako prodávající chtěl tvrdit, že věc nemá vadu, za kterou byste odpovídal, je potřeba tato svá tvrzení řádně odůvodnil, a to nejlépe odborně (tedy znaleckým posudkem – lyže jste měl k dispozici). Z důvodu, že jste tak neučinil do konce reklamační lhůty (do 1.6.2017), dopustil jste se tak podstatného porušení smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace řádně a včas.


Produkt

skialpové lyže Fischer Alpattack, 161 cm


Požadované řešení

Věc: Předžalobní výzva

Vážení, dne 12.3.2017 jsem ve vaší provozovně na nadepsané adrese zakoupil skialpové lyže Fischer Alpattack délky 161cm za cenu 12990,- Kč. Od této smlouvy jsem odstoupil dne 25.6.2017 v souladu s § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
Vzhledem k tomu, že jste svým dopisem „Vyjádření k odstoupení od smlouvy z 25.6.2017 ve věci reklamace 26/90991548“ odmítli můj nárok na vrácení kupní ceny, dále zde uvádíte v rozporu s reklamačním vyjádřením výrobce, že lyže fyzicky prohlédl (viz dopis od firmy Fischer ze dne 12.5.2017 „Bruch Alpattack“ – lyže posuzoval na základě dodaných fotografií), a do dnešního dne jste mi nevrátili zaplacenou finanční částku z titulu odstoupení od smlouvy, vás vyzývám, abyste částku 12990,- Kč zaslali na můj bankovní účet č. XXXXXXXXX/XXXX, a to nejpozději do 7 dnů od doručení této výzvy. V opačném případě budu nucen se se svým nárokem obrátit na soud s návrhem na vydání platebního rozkazu. Tento dopis považujte současně za výzvu ve smyslu § 142a odst. 1 zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění.

Předem děkuji za kladné vyřízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 09:54, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 08:33, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.