Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17147Vymáhání dluhu inkaso kanceláři

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2017, před 7 lety

Jan Stuchlý

Znění stížnosti

Dobrý den, v listopadu 2016 jsem se zaregistroval na seznamce jenjednanoc.cz. Abych mohl využivat plně služby této stránky zaplatil jsem si VIP členství na 1 měsíc za 499 kč. Nikde jsem ale dále nebyl informová, že se mi členství bude automaticky prodlužovat a z účtu mi budou odečítány každý měsíc peníze, konrétně částka 499 kč bez jakéhokoliv upozornění. VIP členství mi po neuhrazené častce zablokovali, takze jsem ho dalši měsíc nevyužival a měl jsem zablokovaný úcet. Další měsíc mě však přišla další upomínka na neuhrazenou častku 499 kč za využívaní VIP členstvi, ktere jsem mel zablokované. V tuto chvíli mě společnost hrozí vymáháním neuhrazené častky v hodnotě 1163 kč. Platba nejde uhradit. Jelikož jsem předchozí kresitní kartu zablokoval, aby nedocházelo k neoprávněnému odečítáni častky 499 kč na jejich konto. VIP členství jsem se pokoušel zrušit, ale pomocí faxu se mi to zdá divné. Další možnosti ke zrušení členství neexistují. Chtěl bych se proto zeptat zda mi může tato společnost hrozit exekucí. Nikde jsem nezadával svoji adresu ani město. Jediné, co jsem společnosti zadával bylo moje jméno a čislo kreditní karty, kterou jsem již zrušil. Dále bych se chtěl zeptat jestli mám neurazenou častku, která po mě apolečnost požaduje zaplatit?


Produkt

jenjednanoc.cz Aktenzeichen:911175144277; DATEYAR AG


Požadované řešení

Zrušení VIP členství a dále celého mého účtu z jenjednanoc.cz
Vŕacení peněz, které mi byly bez jak´ehokoliv upozornění odečteny z mého účtu.
Dále, aby po mě společnost dále nevymáhala peníze za služby, které nevyužívám z důvodu zablokování mého účtu z jejich strany.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2017 10:26, před 7 lety

Členství na zkoušku je spojeno s automatickým prodloužením smlouvy. O tom, že se má smlouva po měsíci automaticky prodloužit, musí být zákazník informován ještě před provedením závazné registrace. Platí, že dokud spotřebitel členství nevypoví, smlouva se neustále automaticky prodlužuje. Pokud závazek trvá, má provozovatel seznamky právo nezaplacený poplatek za členství vymáhat. Společnost Dateyard umožňuje smlouvu vypovědět vždy jen v krátké lhůtě 14 dnů před uplynutím členského období. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat zaplacené služby.

Zásadní je smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem.

Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 09:51, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.