Společnost


Dateyard, AG

Počet nahlášených stížností:462
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17151Vymáhání dluhu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 13 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.07.2017, před 7 lety

Filip Kaštan

Znění stížnosti

Dobrý den, před asi půl rokem jsem se zaregistroval na nějaké seznamce a zaplatil si VIP členství s tím, že tam byla napsaná sleva na půl roku za 250 Kč. Poté jsem se ale podíval na účet a zjistil jsem, že mi z účtu odečetli částku 1500 Kč. Členství na seznamce jsem tedy zrušil. Za půl roku jsem ale zjistil, že se mi neustále z účtu odečítá 499 Kč. Chtěl jsem tomu zabránit, a tak jsem si zablokoval kartu a pořídil si novou. Asi za měsíc mi přišla na e-mail upomínka v angličtině od společnosti DYAG, že jsem neuhradil měsíční poplatek pro VIP a když neuhradím 112 euro do 8. 8. 2017 předají případ právnické firmě a budou po mě vymáhat vyšší částky. Zkoušel jsem volat na číslo, které uvádějí v e-mailu, ale číslo asi neexistuje, protože vždy když zkouším volat, hovor se ukončí. Prosím tedy o radu, co bych měl dělat dál, jestli částku uhradit, nebo ne. Děkuji za odpověď.


Požadované řešení

Chci vědět, co mám dělat dál, jestli peníze poslat, nebo celou událost prostě neřešit?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2017 17:17, před 7 lety

Členství na zkoušku je spojeno s automatickým prodloužením smlouvy. O tom, že se má smlouva automaticky prodloužit, musí být zákazník informován ještě před provedením závazné registrace. Platí, že dokud spotřebitel členství nevypoví, smlouva se neustále automaticky prodlužuje. Pokud závazek trvá, má provozovatel seznamky právo nezaplacený poplatek za členství vymáhat. Společnost Dateyard umožňuje smlouvu vypovědět vždy jen v krátké lhůtě 14 dnů před uplynutím členského období. Smazání profilu není výpovědí, tím se jen spotřebitel zbavuje možnosti využívat zaplacené služby.

Zásadní je smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen.

Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.

V obchodních podmínkách je sice napsáno, že výpověď smlouvy musí spotřebitel učinit prostřednictvím faxu, takovýto požadavek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které je zakázáno v § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník"). Případnou výpověď může spotřebitel společnosti zaslat i e-mailem.

Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud. V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 09:53, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.