Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#17166Neuznaná reklamace skryté vady po ujetí cca 300 km

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
27.07.2017, před 7 lety

Petr Barták

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 29.6.2017 jsme zakoupili v Plzeňské pobočce společnosti AAA Auto International a.s. vozidlo VW PASSAT 2.0TDI, rv 2014.
Vozidlo bylo při předvádění a předávání prodejcem označeno jako zcela v pořádku, bezchybný stav. Vše fungovalo bez problému, žádné kontrolky nebo chybové stavy se neukazovaly.
Po cca 20 dnech a nájezdu méně než 300 km se objevila chybová kontrolka motoru na přístrojovém panelu.

Vozidlo jsme dojeli reklamovat 29.6.2017 na pobočku. Zde nám bylo řečeno, ať jedeme do servisu na diagnostiku a vrátíme se s protokolem z diagnostiky.
Diagnostika odhalila 2 následující chyby:
P046C00: Snímač polohy recirkulace spalin, nevěrohodný signál
P040300: Magnetický ventil recirkulace spalin, chybová funkce
Jedná se tedy o chyby EGR ventilu.
Podali jsme tedy reklamaci a po několika dnech dostali odpověd se zamítavým stanoviskem s odůvodněním: Vada vozidla vychází z předchozího užívání vozidla...
To je sice možné (závada vozidla obvykle souvisí s jeho užíváním), ale jedná tedy evidentně o skrytou závadu které se projevila po 2-3 týdnech užívání vozidla a minimálním nájezdem, čímž je za závadu vozidla odpovědný prodejce.

Vzhledem k tomu že se nejedná o díl s limitovanou životností, nelze akceptovat argument, že závada odpovídá stáří a stavu vozidla.

Za adekvátní řešení ze strany prodejce považuji uznání reklamace a proplacení opravy vozidla.


Produkt

VW PASSAT, rv.2014, SPZ 6AH3233


Požadované řešení

Oprava závady


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2017 15:44, před 7 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.

Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.8.2017 12:05, před 7 lety

Vážený pane Bartáku,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
29.8.2017 18:28, před 7 lety


Petr Barták

Dobrý den,

s vyjádřením, že závada je uvedena v předávacím protokolu nelze souhlasit. V předávacím protokolu jsou obecně uvedeny závady celého vozidla, ale konkrétně není nikde uvedena závada recirkulace výfukových plynů, nebo konkrétně EGR ventilu. Pokud není závada konkrétně uvedena a vaším prodejcem jsme opakovaně ujišťováni, že je vozidlo ve výborném stavu bez závad, tak se dle zákona jedná o skrytou vadu na kterou vztahuje záruka.. Ignorováni tohoto faktu je zarážející.

Během opravy této závady bylo dále v servisu zjištěno, že značná část elektrických konektorů v motorovém prostoru je zaplavena vodou. K tomu zjevně došlo neodborným (amatérským) mytím tlakovou vodou motorového prostoru vozidla vaším pracovníkem. Motor je čistý, ale poškozená elektroinstalace je předpokladem dalších závažných problémů s vozidlem.

Celkově se službami společnosti AAA Auto International a.s. jsme zcela nespokojeni. Rozhodně nebudeme opakovat žádný další nákup vozidla u této společnosti a nikomu nedoporučujeme u této společnosti kupovat nebo prodávat vozidla.

Jednání na hranici podvodu je asi nejvýstižnější popis fungování společnosti AAA Auto International a.s.

Jako příklad tohoto jednání lze uvést vnucené a nechtěné zboží a služby v hodnotě cca 8000 Kč s DPH nad rámec nabídkové ceny (prověření CEBIA, právní servis, koberečky, a další doplňková výbava...), které se kupující dozví až na konečné faktuře po 2-3 hodinovém nákupním procesu (jistě je to někde drobným písmem uvedeno).
Dalším příkladem je předávací protokol, který je součástí několika desítek listů dokumentů, které obdržíte a podepisujete při podpisu kupní smlouvy. V předávacím protokolu se dozvíte že vozidlo má závadu všech systémů, dále je bourané a na hranici životnosti (3 roky staré vozidlo). Během prohlídek Vám ale o žádné z těchto závad překvapivě nikdo nic neřekne (přesněji Vás ujistí, že je ve výborné kondici).

Přístup k reklamaci zjevné skryté vady jen podtrhuje způsob jednání společnosti AAA Auto International a.s.

Shrnout to lze jedině takto:
AAA Auto International a.s. nikdy více ...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.9.2017 16:05, před 7 lety

Vážený pane Bartáku,
mám informaci, že reklamace byla znovu posouzena. Věřím, že jste o výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.10.2017 07:53, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
19.10.2017 09:56, před 7 lety


Petr Barták

Dobrý den,
Nevím jaké máte informace, ale s jednáním a řešení ze strany Vaší společnosti nejsme spokojeni.

Nabídli jste nám nějaké marginální vyrovnání v hodnotě nižší než je polovina měněného dílu a méně než třetina nutné opravy.

Vaše vyjádření vyznělo ve smyslu, že je tato situace zcela obvyklá. Stav kdy u vás zakoupené vozidlo je po ujetí po ujetí 300 km nepojízdné je v pořádku.
Dále dle vyjádření mechanika má vozidlo vyplavenou elektroinstalaci nevhodným použitím tlakového čističe a k tomu jste se nevyjádřili vůbec.

Ne se službou AAA auto spokojeni opravdu nejsme a podobnou chybu opakovat nebudem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.11.2017 14:03, před 7 lety

Dobrý den,
společnost trvá na výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
6.11.2017 14:15, před 7 lety


Petr Barták

Hodnocení:

Komentář: Ano alespoň si lze udělat představu o způsobu jednání a fungování největšího bazaru střední Evropy...