Společnost


ELVIA - PRO,spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#1717Neuznávané reklamace - 5x

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 23 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2013, před 11 lety

Kostas Ioannidis

Znění stížnosti

Pokud můžu popsat co se na nich děje, protože je evidentní, že technik ve Vašem servisu není kompetentní a nepozná co se děje ani když to má před očima, tak bych si dovolil provést Vás fotografiemi.

Fotografie sms se zmeškaným hovorem. Takřka každý den se mi stane, že mi příjde sms se zmeškaným hovorem pár vteřin po zmeškaném hovoru. Někdy i později, ale i tak je to znepokojující, protože se nepohybuji mimo signál. Navíc zprávy takto chodí když jsem doma, v práci a telefon jen tak leží na stole. Problémy se signálem tedy jsou. Když občas pozoruji ukazatel síly signálu, tak se občas nestíhám divit. Nepohybující se telefon dle mého názoru má mít signál stabilní. Občas nemá žádny, občas plný. Vedle toho leží mé starší telefony, které s tím problém nemají. Podobných prinstcreenu naleznete dále více. Nebudu se k nim vracet. Vzhledem k tomu, že již minule někdo uznal, že je to problém, očekávám řešení.

Dále jsou přiloženy screeny, kde baterie takřka bez nějaké zásadní zátěže klesne během pěti hodin na 60%. Nebo po osmi hodinách na 15%. Dále vidíte progres ze 22.8.2013 v 19:27 má baterie 15% a v 19:51 1%. Neexistuje činnost, kterou by telefon mohl vykonávát, aby takto vybil baterii. Jak vidíte na ukazateli probuzení a zapnutého displaye, ani zapnutý display nebyl. Dále, ve 20:22, tedy za dalších 9 minut vidíte co dělá baterie bez nabíjení. Křivka je naprosto jasná! Baterie se "oživuje sama", to je naprosto jasný znak vadné baterie! Já mám za sebou hodně telefonů a žádný se tak nechoval. Lineární průběh i v krajních polohách baterie byl samozřejmý.
Pracoval jsem ve společnosti, která dodávala různé armádní komunikační technologie do AČR. Mimo jiné i baterie za desetitisíce korun. Mimo jiné i antény, gps antény atd. Řešil jsem i reklamace baterií a vím, jak se má baterie chovat. Není to nic těžkého, učí se to dokonce ve fyzice ve škole. Tak jak se chová baterie mého telefonu (a chová se tak od prvních dnů po koupi telefonu) není normální.
Dále v 1:22 vidíte další jev. Neindikované nabíjení. Telefon je připojen na nabíječku, svítí kontrolka nabíjení ale procenta indikátoru na displayi se nehýbou. Když potom telefon restartujete, ukáže se skutečná kapacita. Další známka, že je baterie vadná. Jak doufám víte, tak stamina u sony funguje už léta a na mé staré kameře procenta ukazuje spolehlivě. Vlastně na všech mých sony zařízeních. Jen tady prostě NEFUNGUJE!

Dále vidíte moment, který se mi stává zhruba každý druhý až třetí den. 26.08.2013 15:34, baterie spadla zhruba z 35% během pár vteřin na nulu. To je jako byste měl v autě ukazatel benzínu těsně pod polovinou a po dvou kilometrech Vám došlo palivo. Dovede si představit, že se nemůžete spolehnout na auto a pokaždé, když máte méně než polovinu nádrže musíte dotankovat, protože nevíte, jestli někam dojedete? Myslíte, že je to normální? Když je baterie pod 40%, tak se nemůžu spolehnout, že vydrží ani hodinu, ani dvě. Občas ani deset minut. A přitom je to zhruba jedna polovina kapacity! To by normálně znamenalo cca dalších velmi optimistických 8-10 hodin provozu. Jenže to není reálné. Má spolubydlící s iPhone vydrží na 1% cca půl hodiny. A to nemusím jít k iPhone. Má xperia pro to má podobně. Na 5% půl hodiny - už má starou (ale ne vadnou) baterii. Má xperia mini pro taktéž, 2% jsou půl hodiny výdrže. Chci tak moc za svých 11tisíc korun? Chci jen fukční přístroj. Nepotřebuju baterii která vydrží tři dny, jsem skromný, stačí mi 24 hodin.
Příběh z obrázky pokračuje. Poté, co baterie spadla na nulu během několika vteřin, tak se bez nabíjení dostala na 12%. Znovu, známka chyby/vady. Pokud se podíváme dále, tak v 16:45 je naprosto neuvěřitelné, co baterie dělá. Dovedete si představit váš pracovní nástroj, co při 40% kapacity baterie potřebuje nabíječku? S tím se pracovat opravdu nedá. Telefon NENÍ mobilni !!!!

29.08.2013 - další zajímavý jev. Baterie spadne na 1% a pak drží třeba hodinu. Při vypnutí pak ukazatel baterie vyskočí na nějakou hodnotu, na které by (odhaduji) baterie měla být, kdyby baterie nebyla vadná. Bývá to od 10ti do 40ti %.

31.08.2013 - printscreen kdy baterie zase rapidně padá v dolní polovině kapacity baterie, posledních cca 10% zvládla spadnout asi za dvě vteřiny.

02.09.2013 - zase veselých 7,5 hodiny na baterii. Poukazuji na jev, kdy baterie zvyšuje kapacitu když odpočívá. Zase, jev je v dolní části spektra. Bez jediné vteřiny nabíjení se baterie zvedá i o deset procent. Tady bych ještě poukázal na to, že telefon neusíná. Obrazovka není zdaleka tak často zapnutá, jak je telefon probuzený.

03.09.2013 Na dovolené, kdy telefon ležel v chatce bez provozu, bez hovorů, bez internetu - se zvýšila stand-by výdrž na 14 hodin. Má stará xperia mini pro vydrží v tomto režimu týden !!!!

04.09.2013 Obrazovka není zapnutá, telefon však probuzen. Stamina režim zapnut! Bez vyjímek! Další ukázka rapidního poklesu kapacity při zatížení.

07.09.2013 Chování telefonu - nejspíš je to spojené s výpadky signálu, ale to, že na plném signálu není hovor uskutečněn je trochu z jiné planety. Abych objasnil, jak se telefon chová. Pravidelně a pokaždé! Když vytočím číslo, nebo kliknu na kontakt, nejdřív se neděje nic, ve sluchátku ticho a až po nějaké chvíli (ano chvíli) je něco slyšet a zobrazí se na displeji hovor s počítadlem, které většinou ukazuje, že již uběhlo cca 5 - 15 vteřin hovoru. To většinou tomu komu volám stihne zavěsit, protože nemluvím. Nemluvím proto, že nic není slyšet a ani není vidět, že by byl hovor spojen. Někdy nejde číslo vytočit vůbec - jak ukazuje obrázek.
Podobné to je s přijímáním hovoru. Bliká fialovo-bílá kontrolka na což jsem zvyklý, ale na displeji nic není. Často se neobjeví nic, občas se po zhruba 5-15 ti vteřinách ukáže spojovací obrazovka a pokud se zadaří a volající vydrží zvonit tak dlouho, tak posunu zelené tlačítko, příjmu hovor a dalších pár vteřin nic není slyšet. Opravdu nepoužitelné. Telefon také většinou nezvoní. Ať už na standartní vyzvánění ze seznamu, nebo na jakoukoliv mp3 hudbu. Zkoušel jsem vše.

10.09.2013 - při příjezdu do prodejny sony telefon asi 15 minut blikal, jako by přicházel hovor. S telefonem však nic nešlo dělat.

Co se týká GPS; při každodenním používání by nemělo docházet k jevu, že gps "nechytá signál". Dříve se mi to nestávalo, poslední dobou je to pokaždé. Telefon hledá signál družic až 10 minut. Když ale telefon po minutě vypnete/zapnete, tak se signal chytí takřka hned. Nemyslím si, že je to standartní chování. V návodu není psáno, že před použití navigace máte přístroj vypnout a zapnout.

Telefon zhruba každý měsíc resetuji do základního nastavení, udržuji ho čistý. Mám rád své věci v naprostém pořádku. Jsem technicky zdatný a není to tím, že bych neuměl ovládat telefon. Kontroluji aktualizace, neinstaluji nesmyslné aplikace ani neexperimentuji s neoficiálními aplikacemi. Prostě chci užívat sony xperia telefon, který mi obecně naprosto vyhovuje a funkčně a výbavou splňuje to co chci.
Proč jsem telefon nešel vrátit v prvním týdnu - doufal jsem, že se mi podaří baterii naformátovat. Což se nepodařilo. Vada je evidentní.

Abych byl správně pochopen. Nechci peníze, nechci nový telefon, za své peníze co jsem Vám dal za mobilní telefon chci přístroj, který splňuje technické parametry. Tento přístroj není moc mobilní a nesplňuje základní funkce, které jsem od telefonu nejvyšší třídy očekával.

Jak asi víte, tak soud dá vždy zapravdu spotřebiteli. Ten je totiž v ČR velmi dobře chráněn zákonem. Případný soud totiž prohrajete, dostanu 100% náhradu a ještě budete platit soudní výlohy. Právníků mám v rodině i mezi přáteli mnoho. Jsem naprosto přesně obeznámen se situací v dané oblasti v ČR.

Již při poslední reklamaci servis zasahoval do přístroje bez mého vědomí, ačkoliv jsem reklamačnímu technikovi říkal, že pokud budou cokoliv potřebovat, mají mi zavolat. Dle mého názoru je servis nekompetentní a rozsah testování naprosto nedostačující. Některé reklamace řešil technik slovenského původu, který danou problematiku nepochopil a řešil naprosto něco jiného, než jsem reklamoval. S daným servisem jsem velmi nespokojen.

Odmítám jakékoliv další servisní úpravy telefonu, který by se mohl stát důkazem v soudním řízení.

Věřím, že servis po důkladném praktickém testování uzná své pochybení.


Produkt

Sony Xperia P


Požadované řešení

Telefon jsem již 5x reklamoval. Baterie je evidentně vadná. Sony u xperie P poddimenzovala baterii, její kapacita je opravdu slabá, nevadí mi, že má malou kapacitu, s jednodenní výdrží (cca 08 - 23 hod) jsem se dávno smířil. Vadí mi to, že baterie při stavu pod 50% nevydrží někdy ani deset minut, někdy ani hodinu..
Výměna baterie za dobrou nebo výměna přístroje by pravděpodobně byla řešením. Vzhledem k tomu, že se tak nestalo, jediné řešení je vrácení peněz. Sony v prodejně mi několikrát potvrdilo, že je opravdu baterie vadná, na vlastní oči viděli jak stav baterie padá rychlostí cca 1% za půl minuty, také mi nabídli slevu na nový produkt - čímž znovu nepřímo uznali že je baterie vadná, ale já vím, že mám nárok na 100% kompenzaci. Sám jsem byl reklamačním technikem pro podobnou techniku, s bateriemi mám mnoho zkušeností.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2014 12:48, před 11 lety

Pokud je uplatněna reklamace, má prodejce dle svého posouzení vady možnost reklamaci uznat nebo ne. V případě uznání má kupující nárok na opravu nebo výměnu, pokud není možná, na odstoupení od kupní smlouvy. V případě neuznání reklamace není dle zákona prodejce zmocněn jakkoli do výrobku zasahovat. Pokud prodejce tvrdí, že se vada neprojevila, ale před tím ji sám viděl, s tím, že ji spotřebitel fotodokumentací prokázal, mohlo by se v případě nevyřízení reklamace - opravou nebo výměnou jednat o reklamaci nevyřízenou ve 30 dnech, kdy by spotřebiteli svědčilo právo na odstoupení od smlouvy dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2014 14:48, před 10 lety

Společnost ELVIA - PRO,spol.s r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitel má nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. V soudním řízení by spotřebitel měl prokázat, že vada byla na výrobku přítomná v době uplatnění reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.