Společnost


Mgr. Petr Janošík

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17186Vrácení zboží v zákonné lhůtě 14ti dnů - prodejce odmítá vyplatit částku zpět

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.07.2017, před 7 lety

František Rapacki

Znění stížnosti

Po rozbalení zboží bylo ihned viditelné, že mobil je silně použitý. Po zapojení do nabíječky se objevila polština (?) a přístroj nešel ani nabít. Takže jsme jej zabalili a odeslali zpět. Po párn dnech oznámení z pošty, že balíček se vrátil... Po několikáté zkoušce se dovolat konečně jakási paní manželovi sdělila, že v balíčku chyběl paragon (!), který je přece dokladem pro kupujícího a není žádná povinnost jej vracet. Další telefon do firmy a tentokrát údajně byla sejmutá fólie (ta použitá na kterou jsme nesahali) a tel použitý (ano, takový už přišel).


Produkt

Motorola Razr V


Požadované řešení

požadujeme zpět částku zaplacenou za zboží, které neodpovídalo popisu prodejce a bylo vráceno v zákonné lhůtě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.7.2017 12:47, před 7 lety

Pokud byla kupní smlouva uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo odstoupit od této smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud spotřebitel v jejím průběhu odeslal prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstoupil. Pokud tedy spotřebitel může prokázat, že prodávajícímu zasílal odstoupení od smlouvy, je prodávající povinen toto odstoupení respektovat.

Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu (není nutné vracet paragon), je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které prodávající nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitel může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět prodávajícímu pouze v případě, pokud nebyl o své zákonné povinnosti předem poučen (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží on). Nevrátí-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel taktéž právo žádat zákonný úrok z prodlení.

Pokud prodávající nebude odstoupení od smlouvy akceptovat, může spotřebitel využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 08:35, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.