Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S Atyp Koláček s r.o. jsem podepsal dvě smlouvy o díla a to na kuchyň sml. o dílo č.: NS-TR-015/016 za 97 887 Kč včetně DPH s termínem zahájení prací 18.7.2016 a dokončení prací 10.8.2016 a na koupelnu, WC a montáž dveří a obložek /sml. o dílo č.: NS-ST-08/016 za 149 844 Kč včetně DPH s termínem zahájení 18.7.2016 a dokončení dne 15.8.2016. Obě díla byla po neuvěřitelných protahováních a věčných dohadech a výmluv předána na základě předávacího protokolu až dne 6.1.2017!!! Tedy až o 149 dnů později!!! Žádný dodatek ke změně termínů dokončení děl nebyl nikdy nijak sepsán a to ani, když je to jasně uvedeno ve smlouvách o díla a Atyp se nijak nenamáhal cokoliv řešit a řádně a včas dokončit. Jelikož díla mají v sobě zakotveny úroky z prodlení, požádal jsem Atyp a tyto úroky z prodlení za nedodržení termínů dokončení proplatit a Atyp mi odepsal, že mi nic nedají, že díla byla převzata a řádně uhrazena, a že by smluvní pokuty byly v rozporu nejen s uzavřenými sml. o díla, ale také s platnými právními předpisy, zejména s ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občan. zákoník. Celou věc jsem předal již soudu. Tímto bych chtěl všem poradit o to se této povedené firmě vyhnout. Požaduji preciznost a tu firma opravdu neodvedla!!! Mohu prokázat osobní návštěvou či fotodokumentací.
Firma mi prováděla i 3D návrh - ten nebyl opravdu nijak slavně vytvořen. Projevilo se, když sem objednával dveře. Koupelna a WC oddělené místnosti a proto dvoje 70cm dvěře. Bohužel WC mi již Atyp obložil obklady a 70cm dveře se nevešly, tak sem musel objednat nové 60cm dveře - cena 5600 Kč. Super firma!!! Dále mi namontovali dveře do pokoje a proti nim jsou dveře do koupelny. Dveře do koupelny ovšem nešli otevřít dokořán, protože Atyp to nedoměřil a dveře by do sebe prostě narazily. Takže posunutí celé příčky o 10cm směrem do pokoje!!! Cena cca 5000 Kč!!! Dále nemám vestavěnou lednici, ale volně stojící k boku kuch. linky. na boku mi linka končí myčkou. Atyp mi hned vedle myčky dal lednici, aniž by linka - spodní část - bok byl ukončen a to teda bočním prknem. Z jedné strany ukončeno z druhé neukončeno. Tak museli nastavit celou horní kuch. desku, aby ten druhý bok měli jak připevnit k bočnici. Tím mi dali lišty okolo kuch. prac. desky. Lišty mi následně rovnaly do roviny celý 1 měsíc!!! Byly jak když pejsek čůrá! Prostě kvalita nikde a jen samé problémy!!! Do toho mi elegantně poničili bezpeč. dveře za 40tis. Kč, kde jsem vše řešil s pojišťovnou 3 měsíce!!! Atyp platil 1000 a celková škoda byla cca 19tis. Kč!!! Atyp měl pojistku.
Ať Atyp uhradí vše co na základě smluv o díla má a ať už se do jiných akcí nikdy nepouští!!! Je to podprůměrná firma, která absolutně neví co je to kvalitně odvedená práce. Mimo to mi dodali dvířka pro vstup do stupaček, která byla na koleni vyráběná a kde originální dvířka od Havosu stojí o 500 Kč méně a jsou opravdu o neskutečně moc kvalitnější!!!
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Není-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitá se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.