Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
dne 27.2. 2017 jsem zakoupil indukční desku Gorenje IT 614 SC v hodnotě 5990 Kč. Deska přestala po cca 3 měsících fungovat. Obrátil jsem se tedy na záruční servis, kde mi byli technikem sděleno, že oprava je nerentabilní a mám se obrátit na prodejce. Po mailové konzultaci s panem Chroustovským jsem desku dne 30.6. odeslal na reklamaci a odstoupil od kupní smlouvy.
Dne 26.7. jsem se obrátil na obchod s dotazem na mou reklamaci, jelikož se mi do té doby nikdo k reklamaci nevyjádřil. Bylo mi sděleno, že reklamaci mají v systému uzavřenou a zkontrolují platbu.
Dne 27.7. po mé další urgenci mi bylo sděleno, že se jim platba vrátila a ten den ji posílají znovu.
Dne 28.7. platba opět nedorazila, nyní čekám na vyjádření společnosti.
indukční varná deska GORENJE IT 614 SC
Vrácení kupní ceny 5990 Kč
|
Tweet |
Pokud prodávající přijal odstoupení od smlouvy, má povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Neučiní-li tak, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod odstoupením od smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.
Dobrý den,
dne 31.7. se mi dostalo vyjádření společnosti, že platba byla uskutečněna v pátek 28.7. a měla by být na mém účtu do 2 dnů. Dnes je 2.8. a platba na mém účtu stále není. Případ budu nahlašovat na ČOI a společnosti zašlu také předžalobní výzvu.
S pozdravem
Petr Grapl
Spotřebitel nám zaslal následující vyjádření:
"Platba před malou chvilkou dorazila. Děkuji za Vaši pomoc."
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.