Společnost


Horák - CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17209Odmítnutí výměny vadného bojleru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
31.07.2017, před 7 lety

František Michalík

Znění stížnosti

Dobrý den,
v dubnu jsme zakoupili u této společnosti bojler Dražice. U bojleru se uvolnil spodní kryt. Poté jsme tedy volali autorizovaného servnisního technika, který závadu zapsal a potvrdil, že je bojler na výměnu a že se jedná o vadnou sérii.
Další komunikace proběhla ze strany DZD Dražice, s tím že bojler není určen pro český trh a vše řeší prodejce bojleru sám.
Prodejce domluvil kontakt s druhým servisním technikem, který problém vyhodnotil úplně stejně jako první, ale opět se zamítnutím výrobce.
Nyní se snaží prodejce věc vyřešit tak, že bojler který je dle dvou autorizovaných servisů na výměnu, nechá opravit. Na dotaz technika zda bojler bude opraven v rámci neporušení záruky mi nebylo odpovězeno.
Jsem si jistý, že v případě další závady by byl naprosto stejný problém s opravou/výmennou, a na základě posouzení dvou techniků požaduji tedy bojler nový.
Každopádně jsem byl jako spotřebitel uveden v omyl tím, že bojler dle DZD Dražice nebyl určen pro český trh a nelze tedy na něj uplatnit reklamaci v ČR.


Produkt

DZD Dražice OKCE160


Požadované řešení

Výměna bojleru, nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2017 14:07, před 7 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány (např. že věc bude pocházet z české distribuce) nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li možné vadu odstranit výše uvedenými způsoby, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud se vada projeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží, znamená to, že v případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že zboží vadné nebylo. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene (§ 2161 odst. 2 občanského zákoníku).

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, pokud k vyřizování reklamací určil třetí osobu (např. sídlící v zahraničí). Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a v takovém případě může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 10:08, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.