Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
8. 10. 2015 jsem zakoupila pro dceru rifle ve Vaňkovce, původní cena 598,- Kč, s 25% slevou 448,- Kč. Nebyly moc nošené a dcera je velmi štíhlá, ale asi po roce se na zadní straně v rozkroku začaly ve švu lehce trhat. 15. 6. 2017 jsem je z tohoto důvodu reklamovala, avšak reklamace byla zamítnuta z důvodu obvyklého opotřebení materiálu.
Řešila jsem s vedoucím prodejny, že podle mého názoru rifle za skoro 600,- Kč by měly vydržet alespoň dva roky a že v tomto stavu je dcera vezme párkrát na sebe a budou už nenositelné, ovšem bezvýsledně. Obrátila jsem se na Českou obchodní inspekci, ale tam mi nejsou schopni pomoci, protože řeší pouze procesní chyby v reklamaci (např. nedodržení lhůty atd.).
Rifle Clockhouse, číslo 8652946, klasifikace 750, velikost 36
Oprava nebo výměna zboží, pokud to není možné, tak vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.