Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#17236Nedoručení balíku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 hodin 46 minut

Detail stížnosti

Publikováno
01.08.2017, před 7 lety

Kristina Benešová

Znění stížnosti

Dne 1. 8. 2017 mi měl dle informací dorazit balíček z české pošty do ruky, jelikož jsem si samozřejmě zaplatila o doručení domů, abych se vyhnula zbytečnému ježdění a čekání na poštu. Pošta nám jezdí dopoledne, jako obvykle pošta přijela, celá rodina jsme byli doma, takže, tam mohl kdokoliv z nás dojít. Ale paní pošťačka B., která pravděpodobně dle lístečku měla balíček v hodnotě 1550 korun doručit pouze vystoupila z auta, hodila výzvu do schránky a zase odjela. Žádné zazvnonění, máme okna, zrovna jsem se obouvala a chtěla za ní jít, ale ona prostě nepočkala ani minutu, jen to hodila do schránky a odjela, bez zavolání bez zazvonění na zvonek. Je mi z tohohle chování zle, zaměstnanci pošty živení z našich daní absolutně nevykonávají svou práci a dělají si absolutně, co chtěji. Doufám, že to pro paní B. bude mít nějaké následky či postihy, nestalo se to poprvé a odmítám se smířit s tím, že vyhodím 100 korun z okna za doručení do ruky, a balíček mi byl nedoručen, přestože jsem byla celý den doma a čekala na něj. Tohle se u dodacích firem typu PPL či jiné nikdy nestalo, dokonce mi volají řidiči s předstihem, kdyby se mi hodilo, aby přijeli. Rozhodně mi nepřijde jako náročná práce rozvést pár dopisů a balíků. Co je teda jejich práce, když ji nevykonávají.


Požadované řešení

Začít dělat postihy, či nějaké pokuty za nevykonání práce a za nedoručení balíčku, v případě, že je to tak objednáno a zaplaceno. Začít se domlouvat s doručovatelkou balíčku telefonicky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2017 22:15, před 7 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.