Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci 2016 jsem zakoupila na portálu Nákup v akci slevový kupon na wellness pobyt na 3dny v Hotelu Morris - česká lípa. Kód slevového kuponu 6315052016 . Kupon je platný do 31.12.2017.
Když jsem dnes chtěla v hotelu domluvit pobyt, bylo mi sděleno, že portál Nákup v akci je před insolvenčním řízením a proto nelze kupon uplatnit.
Relax pobyt pro dvě osoby - Dárkový poukaz - wellness balíček jako narozeninový dárek.
Z tohoto důvodu žádám o vrácení peněz nebo náhradu wellness pobytu v odpovídající kvalitě. Pokud nebude má stížnost vyřízena do konce srpna 2017, obrátí se na vás můj právní zástupce.
Gabriela Železná
|
Tweet |
V daném případě je podstatné, že k uzavření smlouvy o ubytování již platně došlo. Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy o ubytování. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitelka a provozovatel hotelu, slevový portál byl zprostředkovatelem této smlouvy.
Provozovatel hotelu si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - provozovatel hotelu si mohl svobodně zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Pokud zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Tím, že si spotřebitelka objednala ubytování přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a provozovatelem hotelu. K platnému uzavření smlouvy došlo již ve chvíli, kdy bylo ubytování objednáno. Poté vznikla spotřebitelce povinnost zaplatit, což učinila a provozovatel hotelu vznikla povinnost ubytovat zákazníka a splnit dohodnuté služby. Spotřebitelka může tedy na poskytnutí ubytování trvat. Doporučujeme kontaktovat provozovatele hotelu a trvat na tom, aby svůj závazek z uzavřené smlouvy splnil, tedy, aby poskytl sjednané služby.
Pokud by však společnost Garuma s.r.o. jednala za provozovatele hotelu bez toho, aby k tomu byla oprávněna, jedná se o nepřikázané jednatelství. Kdo jedná bez příkazu, jdou k jeho tíži následky z toho vzniklé. Spotřebitelce v takovém případě doporučujeme, aby přihlásila svou pohledávku do insolvenčního řízení (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=174D08BB3E584EEDB23AC907819D8B89). Více informací o podání přihlášky je možné vyhledat na webové adrese: http://insolvencni-zakon.justice.cz/obecne-informace/veritel/pohledavky-a-jejich-prihlaseni-.html
Vyjde-li během insolvenčního řízení najevo, že mezi společností Garuma s.r.o. a provozovatelem hotelu byl přeci jenom platně sjednaný závazek, může se spotřebitelka domáhat plnění po provozovateli hotelu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.