Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U CK jsme si zaplatili zájezd do konkrétního hotelu, po příletu do zahraničí nám hned na letišti bylo sděleno, že je hotel obsazen a zavezli nás do jiného hotelu, který neodpovídal našim požadavkům ani kategorii. Ačkoliv jsme chtěli zpět do Čech delegát sdělil, že tato možnost není. Následující den jsme celý den řešili náhradní ubytování v hotelu alespoň stejné kategorie. Další den jsme strávili převozem na jiný hotel a čekáním na pokoj. Skoro týden jsme v Čechách strávili hledáním na mapách, který hotel chtít kvůli koupání (krytí od severovýchodního větru, příliv a odliv), aby v případě červené vlajky na molu bylo možnost koupání. Náš hotel, který jsme původně vybrali měl lagunu, náhradní hotel nikoliv. Rozhodovacích kritérií pro výběr hotelu bylo mnoho. Po příletu do Čech jsme navštívili osobně spolu s dopisem CK, kde nám bylo sděleno, že vše naprosto chápou a že máme nárok na víc než požadujeme, ale že to musí být projednáno s majitelem, který rozhoduje o reklamacích. Po měsíci nám přišel dopis, kde nám nabízí dle našeho názoru neadekvátních 1000,- Kč na osobu. Jelikož je informací více, ráda bych přeposlala korespondenci, kde je celá situace popsaná z naší strany a odpověd ze strany CK.
zájezd
V reklamačním dopise uvádíme celkovou výši uplatněných nároků
|
Tweet |
Cestovní kancelář odpovídá spotřebitelce za řádné poskytnutí služeb podle cestovní smlouvy, a to bez ohledu na to, zda službu zajišťovali její smluvní partneři (např. hotel či letecký dopravce) či sama cestovní kancelář. Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitelku ujistil nebo které spotřebitelka vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekávala, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Zajistí-li pořadatel pokračování zájezdu s vyššími náklady, jdou takové náklady k jeho tíži. Má-li zájezd vady a vytkla-li je spotřebitelka bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitelka také navíc požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené. Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Panuje-li spor o výši přiměřené slevy z dovolené a o náhradě újmy za narušení dovolené, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka také může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.