Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po nedání přednosti došlo k nehodě, kterou pojišťovna řeší pod č. 4136044954. Byl sepsán záznam o nehodě, kde bylo zakresleno poškození a škoda podána k vyřízení, kterou pojišťovna odhadla na 57 tisíc (se zadanou sazbou práce 350Kč/hod). Celkem u pěti servisních středisek byla provedena kalkulace na náklady spojené s opravou vozu v rozmezí 140 až 190 tisíc. Pojišťovně byl zaslán nesouhlas s krácením pojistného plnění i se všemi podklady, na který bylo reagováno tím, že škoda neodpovídá střetu s jiným vozidlem a žádá vrácení části plnění ve výši 16 tisíc (na průběh nehody se nikdo neinformoval ani jedné strany dopravní nehody - zavinitel celý průběh jistě rád dosvědčí). Všechny kalkulace servisních středisek byly odmítnuty z důvodu vysoké sazby za práci, nebo nerozpoložkování rozpočtu na jednotlivé díly. Toto bylo opět namítnuto (čestným prohlášením o průběhu nehody), stejně jako bylo namítnuto přetrvávající krácení pojistného plnění, které svou výši nepokryje ani cenu za nové díly. Na toto druhé namítnutí zatím nebylo ze strany pojišťovny reagováno.
BMW 3 (E46) VIN WBABM510X0JH26998
Uznání rozsahu poškození vzniklého při nehodě a přehodnocení výše pojistného plnění na částku odpovídající skutečně vzniklé škodě.
|
Tweet |
Dle § 442 zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku se hradí skutečná škoda. Škoda se hradí v penězích; požádá-li však o to poškozený a je-li to možné a účelné, hradí se škoda uvedením do předešlého stavu.
Poškozený si zvolil formu likvidace pojistné události rozpočtem nákladů na opravu. Rozpočet byl kalkulován ve výši nákladů nutných na obnovení provozuschopnosti vozidla, nelze však bez dalšího očekávat, že se bude jednat o náklady, které by za opravu účtoval autorizovaný servis. V současné době existuje na trhu řada opravců, kteří jsou odborně způsobilí k opravám motorových vozidel. Jelikož poškozený nepředložil žádné důkazy o tom, jakým způsobem opravu vozidla provedl, není jeho tvrzení o tom, že pojistné plnění nepokryje ani náklady na nové díly, na místě. Poškozený má vždy možnost prokázat, jaké náklady na opravu vozidla skutečně vynaložil. Samotné předložení kalkulací značkových servisů BMW bez realizace opravy v takovém servisu však nelze považovat za důkaz o výši vzniklé škody na vozidle. V tomto případě navíc doložené kalkulace zásadně převyšují obvyklou cenu předmětného vozidla před nehodou a prokazují tedy pouze to, že takto provedená oprava by nebyla ani ekonomická, ani rozumná.
Pokud se týká našeho požadavku na vrácení části vyplaceného plnění je třeba uvést, že tato část plnění se týká poškození disků na levé straně vozidla a levé zadní pneumatiky, o nichž poškozený tvrdil, že vznikla při této nehodě. Charakter jejich poškození však neodpovídá uváděnému nehodovému ději a nebyl potvrzen ani prohlídkou škodícího vozidla ani záznamem o dopravní nehodě. Na podání poškozeného bylo vždy reagováno písemně, a to 18.12. 2013 a 10.1.2014.
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.