Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
15.12.2016 mi v prodejně Swarovski Ostrava Avion přítel koupil prsten o kterým byl několikrát přesvědčován a ujišťován, že se jedná o stříbro (rhodiované) a pod označením prodejce jako stříbrný si jej tedy zakoupil (označení a název prstenu na účtence je v anglických zkratkách a končí zkratkou RHS-což by mohla být zkratka rhodium silver?Cena 1890,- by tomu i odpovídala.
Nicméně přítel se v puncech a označení pro šperky nevyzná a prodejci věřil, navíc si říkal SWAROVSKI, nebudou lhát.
Po cca měsíci se mi po obvodu prstenu objevila mala dírka(přeskočím swarovski a dnes už všech bláboly o nejlépe nenošení šperků, nepocení se byť ani na čele, změny nálad apod., no asi už je nám všem jasné, že právě takto se chrání většina podvodníků, stříbru byť za 300 se nikdy nic nestane a ikdyby, je opravitelné!)po obvodu a zhrozila jsem se, že vidím záblesk něčeho co připomíná růžovou barvu tipickou pro bižuterii (reklamaci a její potupný, psychicky a časově náročný proces jsem předem vzdala),tak jsem se vydala ke svému zlatníkovi, že si prsten nechám opravit sama. Paní která opravy vyřizovala mi řekla že do týdne, stříbro není problém a že mi jej rovnou i porhodiují. Když jsem si šla celá nadšená pro prsten, tak mi paní s velikou lítostí předala potvrzený papír od zlatníka, že se jedná o bižuterii, kterou nelze rhodiovat a vůbec nijak opravit!Pro jistotu jsem šla i k jinému zlatníkovi a ten mi to potvrdil.
Bránit se asi nijak nedá, i když je podle zákona v ČR zákaz klamného prodeje a označení bižuterie jako cenného kovu, a pokud, tak je to finančně a časově nákladné a jak jsem četla v dalších 7 stížnostech na značku SWAROVSKI u nich hlavně zbytečné!!
Peníze mi nikdo nedá a ani mi o ně nijak zvlášť nejde, ale jde mi o řešení, zamezení tohoto nechutného, sprostého a hlavně lživého okrádání zákazníků a hlavně varování pro ostatní budoucí zákazníky této rádoby prestižní značky, kterou jsem doteď měla za něco hodně na úrovni!!!
Děkuji za Váš čas.
S přáním pěkné ho dne Melková
Nechám na vás
|
Tweet |
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj (věc byla vyrobena z jiného materiálu, než který prodávající inzeroval), mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/.
Nemá-li věc vlastnosti, které prodávající inzeroval, je vhodné uplatnit reklamaci. Spotřebitelka může žádat opravu věci nebo výměnu věci za novou. Není-li možné vadu odstranit některým z těchto postupů, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Spotřebitelka může rovněž místo výše uvedených způsobů nápravy požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka také může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.