Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
13.2 2017 jsem zakoupila dámské hodinky Michael Kors u společnosti Brawat (Brasty Group s.r.o., Lípova 511/15, Praha, IČO: 24276821). Hodinky jsem nosila cca tři měsíce a poté u hodinek začali upadávat písmenka (vevnitř byl nápis Michael Kors) a u datumovky se objevila "třpytka" (jakoby se uvnitř hodinek cosi uvolnilo). Proto jsem dne 3.7.2017 hodinky zasílala na reklamaci. Dne 1.8.2017 mi přišel od společnosti email, s tímto vyjádřením:
Dobrý deň,
kontaktujeme Vás na základe Vašej reklamácie na hodinky Michael Kors MK5959.
Vaša reklamácia bola našim reklamačným oddelením zamietnutá, je v rozpore s našimi reklamačnými podmienkami: https://www.brawat.cz/reklamace jedná sa o mechanické poškodené vyvodené zo stavu hodiniek.
Nereklamačná oprava činí čiastku 360 Kč plus náklady na dopravu k Vám 70 Kč.
Prosíme o písomné vyjadrenie ako máme postupovať ďalej vo Vašej reklamácii.
S priateľským pozdravom
Paveleková
Chtěla bych se proto zeptat, zda je nějaká možnost uspět jinou cestou nebo se mám spokojit s tímto vyjádřením a zaplatit ještě navíc částku za opravu???
Děkuji za včasnou odpověď.
S pozdravem
Mňuková Kateřina
Dámské hodinky Michael Kors MK5959
Dobrý den,
hodinky jsem kupovala 13.2 tohoto roku, nosila jsem je řádně a tudíž jeví známky běžného opotřebení, měla jsem možnost je nosit pouze pár měsíců (necelých 5 měsíců) a již vykazují více vad. Vzhledem k tomu, že cena hodinek nebyla nízká (4.405,- Kč) chtěla bych minimálně uznat reklamaci, kompletně vyměnit zboží za jiné nebo dostat slevu.
Věřím, že se vzájemně domluvíme na konkrétním řešení.
Děkuji za odpověď
S pozdravem
Mňuková K.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Reklamace rovněž nesmí být spojena s žádným poplatkem, takové ujednání by bylo neúčinné, protože by znamenalo nerovnováhu mezi právy a povinnostmi stran a odrazovalo by spotřebitelku od uplatnění práv z vadného plnění. Více informací je uvedeno na www.dtest.cz/clanek-3938/poplatek-za-neopravnenou-reklamaci-brante-se. Spotřebitelka může také podat podnět České obchodní inspekci. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
děkujeme za možnost vyjádřit se k dané situaci.
Předem bychom všechny naše stávající i potenciální budoucí zákazníky chtěli ujistit, že si neklademe za cíl je neprůkazně poškozovat. Stejně tak tomu bylo i v případě reklamace paní Mňukové, která nám zaslala hodinky Michael Kors MK5959 z důvodu uvolnění nápisu na číselníku a orámování ukazatele data.
Reklamace jí byla zamítnuta s odvoláním na rozhodnutí technické oddělení, které hodinky řádné zkontrolovalo a postupovalo v souladu s obchodními a reklamačními podmínkami naší společnosti. Naši zákaznici, paní Mňukovou, jsme vyrozuměli o příčinách poškození hodinek a nabídli jí možnost zprostředkování opravy v co nejnižší možné ceně, a tato nabídka stále přetrvává.
Našim zákazníků se vždy snažíme vyjít maximálně vstříc a vyřešit nejen reklamace ke spokojenosti obou stran, i když ne vždy je to možné.
V případě, že byste, paní Mňuková, měla o opravu zájem, zašlete hodinky k nám. Hodinky Vám opravíme a odešleme je v co nejkratším čase zpět, děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Lenka Hořejšová
referent reklamačního oddělení
BRASTY GROUP s.r.o.
Lípová 511/15
120 00 Praha 2
Dobrý den,
jelikož se vady projevily již po 2měsících od řádného užívání, budu uplatňovat v nejbližších dnech odstoupení od smlouvy a navrácení plné částky + částky za poštovné, které jste po mě nezákonně požadovali.
S pozdravem
Mňuková
Od nabytí účinnosti (1. 1. 2014) zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník byla do českého právního řádu zavedena vyvratitelná právní domněnka (uvedená v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku), která stanoví, že prodávající odpovídá za vadu, pokud se vada objeví v prvních šesti měsících od převzetí zboží. V případě soudního sporu je tedy na prodávajícím, aby prokázal, že zboží vadné při převzetí nebylo. Jedná se o otočení důkazního břemene.
Proto je nutné při zamítnutí reklamace své rozhodnutí řádně zdůvodnit. Pokud prodávající nevyvrátí uvedenou právní domněnku (neprokáže, že se nejedná o výrobní vadu), má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí a pokud již uplynula třiceti denní lhůta od uplatnění reklamace, jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit.
Nebude-li možné vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Dobrý den,
hodinky od naší zákaznice, pí Kateřiny Mňukové, jsme doposud neobdrželi. Z tohoto důvodu nejsme schopni vydat žádné stanovisko. V případě, že hodinky obdržíme, rádi bychom věc vyřešili ke spokojenosti obou stran. Děkujeme za pochopení.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Lenka Hořejšová
referent reklamačního oddělení
BRASTY GROUP s.r.o.
Lípová 511/15
120 00 Praha 2
Dobrý den,
hodinky jsem doposud nezasílala, jelikož mi byla první reklamace neuznaná a ještě jsem musela platit DVAKRÁT POŠTOVNÉ! (tam i zpět, což je protiprávní). Tudíž pokud bych měla přislíbeno, že reklamace bude po právu uznaná, hodinky zpět zašlu. Ale nehodlám čelit stejné situaci, jak zde byla a zbytečně platit již tak drahé poštovné.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Mňuková K.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla na poslední vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.