Společnost


Tesco Stores ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:466
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#17279Vratné lahve

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.08.2017, před 7 lety

jiri ulc

Znění stížnosti

Dobrý den,
v Tesku Expres Kodaňská v Praze 10 odmítli odebrat asi 8 lahví od piva. Prodavačka argumentovala tím, že jde o jiné lahve. Po porovnání s lahví piva plnou z regálu se ukázalo, že jde pochopitelně o láhve totožné. Rozdíl spočíval jen v nalepené etiketě. Zatímco lahve na skladě byly Prazdroj, prázdné byly s etiketou jiné značky.

Nepříjemnost (pro mně) se odehrála 3.8.2017 v 21h20. Prodavačka, která odmítla lahve vykoupit, byla dle výslovnosti zjevně ukrajinského původu.


Požadované řešení

Sdělte prosím, zda skutečně Tesco (Express) má nějaké omezení na výkup lahví, které VRATNÉ JEDNOZNAČNĚ JSOU, nebo zda jen tento zaměstnanec postrádal patřičnou kvalifikaci.
Pokud platí ad 2, bylo by na místě personál lépe proškolit.
Děkuji za informaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2017 10:08, před 7 lety

Ze zákona č. 477/2001 Sb., zákon o obalech, vyplývá, že prodejce je povinen vykupovat zpět pouze ten typ lahví, které do prodeje uvádí. Nezáleží tedy na etiketě, ale na typu lahví.

Prodejce se musí řídit při výkupu vratných zálohovaných obalů mimo jiné ustanovením § 9 odst. 4, 5 zákona č. 477/2001 o obalech, který závazně stanoví následující povinnosti podnikatele:

4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.

(5) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, je povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu.

Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.

Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

ČOI bude řešit porušení zákona o ochraně spotřebitele, popř. zákona o obalech z pohledu veřejnoprávního, výsledkem tak může být uložení pokuty danému podnikateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 16:51, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.