Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.10. 2016 jsem zprostředkovaně uzavřel smlouvu na odběr el. energie se spol. XE, se zahájením odběru od 1.6.2017. Jejich nabídka se mi zdála výhodná, jak prezentovali, ale postupem času se objevovaly lepší nabídky a možnosti které jsem sledoval a proto jsem se, v květnu 2017, před zahájením dodávky, dohodl s jinou, firmou na smlouvě Yello energy. Firmě XE jsem ve lhůtě 15. dnů po zahájení dodávky (7.6.2016) podal výpověď. Avšak firma XE, která již měla registraci provedenou, zjistila další požadavek na registraci a poslala mi dne 7.6.2017 informaci (nikoliv oficiální výpověď) o tom, že mi dává jednostrannou výpověď zpětně od 2.6.2017 z důvodu porušení VOP. Při prostudování těchto podmínek nikde není výslovně psáno, že nesmím s nikým dalším jednat, nebo uzavírat smlouvu. Myslím si, že mám právo na to abych upřednostnil výhodnější nabídku. Dále mi oznámili, že protože mi dali výpověď ke 2.6. 2017 tak neuznávají moji dle ustanovení § 11a zák.468/2000Sb. a udělují mi pokutu za deaktivační poplatek 6050,-Kč. Přes to mi poslali fakturu na zálohu 5000,- a fakturu na deaktivační poplatek. Odpověděl jsem jim že s nesouhlasím s platbou za deaktivaci kterou sami provedli aniž by mě informovali. Několikrát jsme hovořili telefonicky, ale stále jen abych zaplatil. Mimo jiné, si někde zjistili i číslo na manželku a i ji obtěžovali se svým požadavkem na platbu. Proto jsem jim oznámil, ze požádám ERU o vyjádření. ERU odpověděl, že se mam obrátit na vyvolání správního řízení což jsem 1.8.2017 a nyní čekám na jejich rozhodnutí. Avšak XE předala pohledávku vymahačské společnosti Creditexpres, která mě nyní velmi agresivně atakuje s okamžitým zaplacením včetně příslušenství a odmítá čekat na vyjádření ERU. Rovněž činí nátlak i na manželku, která ve smlouvě nijak nefiguruje. Prosím poraďte mi, jak mám dále postupovat než dostanu rozhodní z ERU.
Nemám tolik vědomostí abych se mohl v této problematice orientovat. Jsem velkým příznivcem D-Testu a velmi Vám fandím.
Za Vaši pomoc Vám moc děkuji.
Vít Polášek
Záhumení 65
7631010 Hvozdná
Řešení je, samozřejmě neplatit deaktivační poplatek, protože je neoprávněný. V jednání XE vidím jejich jediný zájem, získat alespoň poplatek když už ztrácí klienta. Mohli také vstoupit v jednání se mnou a nabídnout stejné podmínky jako dává konkurence. Pro mne je rozhodující cena a férové podmínky.
|
Tweet |
Podle čl. H odst. 7 Všeobecných obchodních podmínek společnosti X Energie, s.r.o. se zákazník mimo jiné zavazuje umožnit společnosti dodávat elektřinu do jeho odběrného místa po celou dobu trvání závazku podle smlouvy a nesjednat po dobu účinnosti smlouvy jiný smluvní vztah s jiným dodavatelem elektřiny a v předmětném odběrném místě od něho odebírat elektřinu. Porušení některé z výše uvedených povinností se považuje za podstatné porušení smlouvy, jež zakládá společnosti právo od smlouvy odstoupit podle čl. K odst. 1 písm. c) Všeobecných obchodních podmínek společnosti X Energie, s.r.o. a právo účtovat zákazníkovi smluvní poplatek dle čl. K odst. 8 Všeobecných obchodních podmínek společnosti X Energie, s.r.o.
Žádat smluvní poplatek po spotřebiteli je ale možné jedině za předpokladu, že tato smluvní pokuta byla sjednána přímo ve smlouvě o dodávkách elektřiny a spotřebitel na ni byl výslovně upozorněn. Společnost si totiž nemůže nárokovat smluvní poplatek, který byl sjednán v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013).
Navíc využil-li spotřebitel před jednostranným ukončením smlouvy ze strany společnosti svého práva smlouvu vypovědět ve lhůtě 15 dní od zahájení dodávek elektřiny dle § 11a odst. 3 energetického zákona, nemůže společnost spojovat s ukončením smlouvy žádné sankce.
Inkasní agentura nedisponuje žádnými zvláštními pravomocemi oproti běžnému věřiteli (například nemůže nařídit exekuci). Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul (např. vykonatelné rozhodnutí orgánu veřejné moci).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.