Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
Dobrý den,
dne 20.7.2017 jsme koupili s přítelem, na Pražské pobočce na Praze 8, vůz Mazda 6, RV 2008 za 143.998,-. Provedli jsme testovací jízdu, která proběhla v pořádku- vůz nevykazoval žádné náznaky vedoucí ke znepokojení.
Při podepisování kupní smlouvy jsem měla několik otázek k vozu. Ptala jsem se zda mohu vidět TP, na to mi bylo odpovězeno, že bohužel není k dispozici, že ho mají na cetrále a posílají pouze poštou. Na otázku zda je auto Původem z ČR a nejedná se tedy o dovoz mi pán potvrdil, že se jedná o auto původem z ČR a je po prvním majiteli ze Znojma. Ptala jsem se dále jestli je v historii záznam jakékoliv opravy či servisu- prý není žádný záznam k dispozici a jedinou vadou na autě je nefunkční stahování ZP okna. Auto jsem nechala druhý den zběžně prohlédnout v servisu kde mi bylo sděleno, že auto vykazuje známky opotřebení, které odpovídají najetým km. Po týdnu od koupi (poslední den možné výměny auta) přišel TP, jelikož jsem byla v práci až do večera, nestihla jsem si jej ten den vyzvednout na poště. Druhý den po otevření dopisu od AAA Auto s TP, STK atd. mě čekal šok. Auto je původem z Belgie, dovezeno do ČR v roce 2013. Údajný první majitel ze Znojma (auto na něho registrováno až v roce 2015) určitě nebyl zdaleka prvním majitelem vozu. Dne 4.12.2015 byl vystaven nový TP z důvodu popsání. Dne 5.6.2017 bylo vozidlo označeno za NEZPŮSOBILÉ z důvodu čtyř vážných závad a dvou lehkých závad.Mezi závady mimo jiné patří i snížený brzdný účinek a nefunkční nebo vadný airbag. Dne 7.6.2017 auto ZPŮSOBILÉ k provozu. Údajně "asi opravené" vady mi přijdou natolik závažné, že bych ke koupi nepřistoupila. V autě vozím každý den dceru do školky. Zakoupené auto stojí už od koupi před barákem, nevyužito- bojím se, nechci nás v něm zabít. Auto stále není na mě převedené. Byla jsem v AAA Auto v Praze na reklamačním oddělení, kde mi bylo sděleno, že pokud nemám důkaz o obelhání při koupi, nedá se nic dělat. Mám si prý dojít do originálního servisu Mazda a najít na autě chybu s kterou se mám vrátit a sepsat reklamační protokol. V originálním servise Mazda mi bylo poté sděleno, že podobných případů kdy se snažili lidi v AAA Auto reklamovat vůz a obrátili se na ně je více. Podle jejich slov "vyhozené peníze a promarněný čas", že reklamace bývají záměrně zamítnuté a v téhle situaci papír s výkazem vážné vady nám nepomůže, jedině potom soudní znalec. Podle záznamů z Belgie auto najeto v roce 2011 přes 100tisíc kilometrů a velká pravděpodobnost stočených kilometrů (nyní cca 210.000).
Má tato situace nějaké řešení? Dá se bránit?
Těšínská Jana
Mazda 6, RV 2008, VIN: JMZGH19D601182661
Nejlépe odstoupení od Kupní smlouvy nebo dosti výrazná sleva, při které bych auto s vadami a přepsaným TP prodala dál.
|
Tweet |
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky při prodeji ojetých vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí vysoká pokuta.
Stížnost může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím majitelem.
Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Těšínská,
jak jsem byla informována, kolegové z reklamačního oddělení vás kontaktovali s tím, abyste se dostavila na kteroukoli naši pobočku sepsat reklamaci, která bude následně posouzena. Rádi Vás tak uvidíme například na pražské pobočce ve všední dny v době od 8.00 do 17.00 hod. S sebou prosím nezapomeňte přinést veškeré podklady potřebné pro sepsání reklamace. Vezměte si s sebou i servisní zprávu o závadě (závadách), výrazně to urychlí vyřízení reklamace.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Se společností AAA AUTO nebyla žádná smysluplná řeč, ale shodou okolností se stalo štěstí v neštěstí a vlivem dopravní nehody, kdy nedalo druhé vozidlo přednost je z auta "totálka". Aktuálně čekám na vyplacení peněz pojišťovnou a nadále me čeká koupě dvou aut. Naštěstí již vím, kterému prodejci aut se vyhnout.
Áčka rozhodně nikomu NEDOPORUČUJI!!
Děkuji dtestu, a tímto stížnost uzavírám
Těšínská Jana
Dobrý den,
záležitost byla tedy uzavřena. Ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.