Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#17300Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny

Detail stížnosti

Publikováno
05.08.2017, před 7 lety

Jan Konya

Znění stížnosti

koupil jsem si sekačku z internetu od společnosti Give Group s.r.o. a po složení a doplnění oleje a benzínu dle návodu jsem začal sekat a po cca 2h sečení zní vystřelilo zbloku nějaký předmět po ohledání jsem zjistil že ,to byl spoj.materiál klikovky a válce,tak jsem se spojil se společnosti ,kde mi dali udaje ,kde mam sekačku reklamovat ,byla to prodejna Hecht Havířov ,kde jsem sekačku reklamoval ,už od první chvile co servisman říkal ,že tohle vidí poprvé a že to není možné hned jsem měl pochyby o jeho schopnostech ,ale nechal jsem ho reklamaci dokončit samozřejmě ,že po 30 dnech se mi ozvali a reklamaci neuznali ,že tam bylo málo oleje a zadřelo se to na to jsem reagoval tak ,že jsem sním nesouhlasil a nechal sekačku odvést do centrálního servisu nato se mi ozvali a reklamaci neuznali ,nechápu jak je možné aby s jednoválce došlo k vystřelení a proražení bloku i kdyby tam bylo málo oleje co pochybuji ,protože jsem tam dal dost oleje dle návodu ,aby to mělo při zadření takou sílu to není čtyřválec to bych nerěkl ani slovo ,protože čtyřválec ma tu tendenci ještě třivalcu silou mohlo prorazit ,kdyby došlo k zadření motoru tak by se to zastavilo a nic víc ,požaduji po servisu opravu dle záruky


Produkt

sekačka Hecht 541SW kod :WE-HECHT541SW


Požadované řešení

chci sekačku opravit bez jakékoliv moji uhrady ,chci aby uznali reklamaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2017 17:17, před 7 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Za tyto vady je odpovědný vždy prodávající a to i v případě, že k vyřizování reklamace byla určena třetí osoba (např. dodavatel, servisní středisko). Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.8.2017 17:55, před 7 lety

Na Vámi uvedené sekačce bylo provedeno odborné posouzení zákazníkem uvedené závady.

Byl zjištěn prasklý blok motoru. Provedena kontrola a posouzení poškozeného motoru:
1/ Zadřená a utržená ojnice - patrné mechanické poškození třecí plochy ojničního oka, natavení hliníkové slitiny nadměrnou teplotou, povolení šroubového spoje vlivem působení nadměrné teploty a rázů.
2/ Kontrola klikové hřídele - zadřená část klikové hřídele v místě uložení spoje ojnice, kliková křídel vykazuje v tomto místě přehřátí materiálu - modrý odstín a poškození třecí plochy.
3/ Díra v bloku motoru - následkem utržení ojnice pří zadření.
4/ Příčinou poškození motoru je nedostatečné množství motorového oleje a snížená funkce mazání motoru.
Na výrobku nebyla zjištěna žádní výrobní či materiálová vada.

Pokud by ve výrobku bylo dostatečné množství oleje, nedošlo by k přehřátí materiálu a změn na něm i mimo osu ojnice. Stejně tak by charakter poškození ojničního oka vykazoval jiné poškození a to zejména poškození děr pro šrouby ojničního oka a i třecích ploch.
Motor má otáčky cca 2800ot/-1 což při 2 hodinovém provozu, jak uvádí zákazník, znamená 336 000 otočení ojnice/klikové hřídele. Pokud by byla na výrobku vada došlo by k poškození mnohem dříve a jak uvádíme výše, projev poškození by byl odlišný.
Na základě výše uvedeného odborného posouzení se nejedná o oprávněnou reklamaci.

HECHT MOTORS s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2017 14:02, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2017 10:35, před 7 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.