Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#17309Nevyžádané účtované služby při odeslání balíku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.08.2017, před 7 lety

Dagmar Rychlá

Znění stížnosti

Dne 1.8.2017 jsem na České poště 466 02 Jablonec nad Nisou 2 v 10 hod. 10 min. (na pobočce bylo úplně prázdno) podávala k odeslání balík určený firmě EOBUV.CZ. Pracovnice balík odpravovala a jediná otázka na mne byla na telefonní číslo (nevěděla jsem tehdy proč a bezelstně ho vyklopila).
Za balíček o váze 0,833 kg a ceně do 500 Kč jsem zaplatila závratných 132 Kč.
Když jsem se doma vzpamatovala, zeptala jsem se neteře, která čile internetově obchoduje, kolik za obdobné zásilky platívá ona - prý v průměru 60 Kč (s touto částkou jsem ve skrytu duše počítala).
Nicméně neteř mi přeložila, co všechno mi bylo započteno - to telefonní číslo mělo sloužit k oznamovacím SMS, což jsem nepotřebovala, protože s e-shopem jsem již byla dohodnuta na postupu.
Další položka "balík do ruky" je v tomto případě naprosto nesmyslná. Zásilka byla určena FIRMĚ - a má firma ruce???
Prostě byla na mne použita finta, kterou používají tzv. šmejdi, nejenom nevyžádané služby, ale ani informační dotazy.
Nejde o vysokou částku, jde o princip. A koneckonců, jako české důchodkyni ten finanční rozdíl by pokryl jeden oběd.


Požadované řešení

Objasnění, přinejmenším omluva, instrukce pracovníkům pro další zákazníky ČP, aby nebyli okrádáni.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2017 14:41, před 7 lety

Pokud podnik účtoval spotřebitelce platbu za službu, kterou spotřebitelce dodal, ačkoli si ji spotřebitelka neobjednala, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele na úseku poštovních služeb provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese http://www.ctu.cz/formulare.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.