Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jak říká název stížnosti, společnost mi odmítá proplatit účelně vynaložené výdaje spojené s odstoupením od smlouvy. Reklamoval jsem telefon, první reklamace, zamítnuta. Druhá reklamace i s přiloženým znaleckým posudkem již úspěšná. Avšak na peníze jsem čekal asi měsíc. Dodnes mi společnost odmítá proplatit veškeré účelně vynaložené výdaje. Jedná se o telefonní hovory na jejich linku (souvísí s druhou reklamací, kdy mi odmítali proplatit znalecký posudek aj.) a dále poplatek za příchozí zahraniční platbu, jelikož mi vrácenou částku (pouze za telefon, a to ještě o několik desítek korun nižší, kvůli kurzu eura, což je směšné, protože kupní smlouva, resp. faktura je uzavřena na CZK, tudíž nějaký kurz eura mne nemusí vůbec zajímat) zaslali ze zahraniční banky (italská? netuším).
Domnívám se, že telefoní hovory na jejich linku a poplatek za příchozí zahraniční platbu patří do účelně vynaložených výdajů, protože pokud by společnost uznala již první reklamaci, a já nemusel nechávat vypracovat znalecký posudek, takové výdaje by v první radě vůbec nevznikli.
Společnost argumentovala argumentovala na můj nárok:
"
Telefonny ucet a bankove poplatky nas nezaujimaju, tak ako Vas nezaujimal kurz eura. Tie nespadaju do nakladov spojenych s odstupenim od zmluvy.
S pozdravom
Durinova
Mobiluj.eu
"
Děkuji.
Proplacení telefonních hovorů a poplatku za příchozí zahraniční platbu.
|
Tweet |
Pokud byla reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo domáhat se náhrady účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací v souladu s § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno (mezi tyto náklady je určitě možné započítat i náklady na uskutečnění telefonního hovoru). Odmítá-li prodávající nahradit spotřebitelem vyčíslené náklady v plné výši, měl by také zdůvodnit, proč tomu tak je.
Nebude-li spotřebitel se zdůvodněním souhlasit, má možnost se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/evropske-spotrebitelske-centrum/.
Pokud bylo odstoupeno od kupní smlouvy, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky v měně, ve které tyto peněžní prostředky od spotřebitele přijal.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.