Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
23.5.2017 jsem zakoupil přes e-shop mobilní telefon. Po měsíci se objevil problém se sekáním telefonu a s displejem (nerozsvítí se). Telefon jsem odeslal na reklamaci a zároveň jsem v emailu doplnil i video.
10.7. mi přišlo potvrzení o zaevidování reklamace č.20708
19.7. mi přišlo zamítnutí reklamace z důvodu, že se vada během testování neprojevila (servis provedl obnovení nastavení továrních hodnot)
20.7. jsem si vyžádal informace jakým způsobem probíhalo testování, protože se věčně nedal ani odemknout (bez vyjádření), společnosti jsem dal najevo, že s takovým řešením nesouhlasím
28.7. mi přišel email s vyřízením reklamace a odesláním telefonu zpět ke mě
31.7. jsem obdržel telefon s protokolem o servisní zakázce
mimo předchozí přibylo následující:
Diagnostika. Pravděpodobně vadný SW. Předáno na flash.
Přeflashováno nejnovějším firmwarem, vložena CZ, otestováno.
Problémy s telefonem se projevily ihned po vybalení, zaslal sem telefon zpět s novým videem. E-shop to eviduje jako novou reklamaci č. 21038 s tím, že předchozí je neuznána.
mobilní telefon Xiaomi Mi5 32GB, černý
Vrácení peněz a uhrazení nákladů spojených s reklamací.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Hodnocení: