Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
Již 4 měsíc řeším neukončenou smlouvu o dodání elektřiny. Již několikrát jsem zasílala žádost o ukončení smlouvy, ukončenou nájemní smlouvu i se stavem elekroměrů. Každý měsíc poslouchám, že se situace předá kolegům a ty mi zašlou konečnou fakturaci a ukončení smlouvy. Jediné, co mi stále chodí jsou upomínky za nezaplacené zálohy!! I když je na daném odběrném místě jiný odběratel/nájemník. Při červnovém vyúčtování mi navíc byla zaslaná složenka na doplatek,kde absolutně nesedí stavy elektroměrů při ukončování smlouvy.
To je tak těžké udělat práci, za kterou jsou placeni? Mě toto vyřizování stojí čas a peníze. Přemýšlím, že si to od ČEZ nechám zaplatit a vystavím Vám fakturu!!! Borníková
Chi ukončit řádně smlouvu a správný stav elekrtoměrů na faktuře!
|
Tweet |
Podle § 30 odst. 2 písm. m) energetického zákona je obchodník s elektřinou povinen sdělit neprodleně na žádost spotřebitelky, která vypověděla závazek ze smlouvy nebo odstoupila od smlouvy, jejímž předmětem je dodávka elektřiny, datum ukončení dodávky elektřiny.
Pokud obchodník s elektřinou výše uvedenou povinnost nesplní, dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta. Dozor nad dodržováním povinností uložených energetickým zákonem provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s vyúčtováním elektřiny, je vhodné uplatnit reklamaci. Reklamace vyúčtování distribuce elektřiny musí být vyřízena do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Vypořádání rozdílu v platbách způsobeného nesprávným vyúčtováním distribuce elektřiny nebo nesprávným měřením dodávek elektřiny musí být provedeno do 30 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace, je-li reklamace posouzena jako oprávněná. Za nedodržení výše uvedených lhůt poskytne provozovatel distribuční soustavy spotřebitelce náhradu ve výši 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 24 000 Kč.
V případě, že reklamace byla zamítnuta a spotřebitelka s tím nesouhlasí, může se obrátit na Energetický regulační úřad, jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost ČEZ, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.