Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 30.6. jsem na pobočce Praha 4 - Háje reklamoval mobilní telefon LG G3 pro výskyt následujících vad:
- telefon nečte SIM karty
- při používání se samovolně restartovává (několikrát za den)
- přehřívá se (kvůli vysoké teplotě na kovovém rámečku v okolí fotoaparátu jej ani nelze držet v ruce)
- nefunguje proximity sensor
V reklamačním protokolu jsem uvedl požadavek na výměnu za nový kus bez vad, neboť věc trpěla větším počtem vad bránících řádnému užívání věci. Zcela pomíjím, že jsem ve skutečnosti ústně sdělil požadavek na odstoupení od kupní smlouvy, ale reklamační technik zanesl do protokolu požadavek na výměnu. Bohužel jsem neshledával potřebu si protokol překontrolovat, neboť mé předchozí reklamace byly vždy bezproblémové a společnost jsem z toho důvodu považoval za seriózní.
Dne 28.7. byla reklamace vyřízená opravou, a sice výměnou základní desky mobilního telefonu. Prodejce tak zcela ignoroval skutečnost, že v případech, kdy věc trpí větším množstvím vad bránících řádnému užívání věci nebo trpí-li věc vadou, která je podstatným porušením smlouvy, je volba způsobu vyřízení reklamace na kupujícím (§ 2169 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb. či § 2106 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb. a judikatura Nejvyššího soudu, podle které se větším počtem vad rozumí alespoň tři vady bránící užívání věci jak bezvadné) a ten si tak může vybrat např. mezi výměnou za novou věc bez vad nebo odstoupením od smlouvy.
Z výše uvedeného vyplývá, že reklamace nebyla vyřízena řádně. Po emailové komunikaci s reklamačním oddělením, které zcela ignorovalo výše zmíněnou argumentaci, jsem byl odkázán na tuto službu. Píši tedy s vírou nápravy.
Předem děkuji za reakce.
S pozdravem,
Jan Salajka
Mobilní telefon LG G3
Odstoupení od kupní smlouvy, mám-li společnost nadála vnímat jako seriózní. Jinak řádné vyřízení reklamace v souladu s předpisy.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy dle své volby. O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně.
Volbu nároku provádí kupující. I když je tedy věc opravitelná, může spotřebitel odstoupit od smlouvy pro větší počet vad. Pokud byl na reklamačním protokolu uveden jiný způsob nápravy, než který spotřebitel požadoval, mohlo by se jednat o obcházení zákona a takové právní jednání je neplatné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.