Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 11.5.2017 jsme kupovali dceři v prodejně Euronics,OC Plaza Plzeň ntb Asus Eeebook E200HA,11,6",bílý. Dne 17.7.2017 byl výrobek na této prodejně reklamován s tím, že notebook nelze zapnout.Notebook byl při reklamaci předán řádně čistý,v původním obalu s celým příslušenstvím, nijak nepoškozený. Byla sepsaná reklamace,zdůrazňuji,že v reklamaci uvedeno,že stav výrobku bez známek poškození,...Reklamace byla vyřízena jako neuznána s tím,že byl proveden neautorizovaný zásah,jeté šroubky,páčení na plastech,vrtly KB modul,vyzkratovaná základní deska,spodní kryty špinavé od propisky.Neuznanou reklamaci jsme odmítli, žádný zásah do notebooku z naší strany nebyl,notebook byl předán čistý,nepoškozený pouze s tím, že nelze zapnout.Telefonovali jsme s vedením prodejny o řešení poškozeného výrobku, ačkoliv byl na prodejně při sepsání reklamaci předán v nepoškozeném stavu.Dne 7.8.2017 nám volala paní vedoucí, že nám peníze nevrátí, z důvodu poškozeného notebooku.Nesouhlasíme s vyřešením neuznané reklamace,my jsme předali výrobek nijak nepoškozený,což je sepsáno v reklamaci a nyní nám prodejna vrací zcela poškozený notebook poškrábaný, propiskou poničený atd. Vedení prodejny jsem upozornila, že celou záležitost předám ČOI a soudnímu znalci.
S pozdravem Krýdovi
Notebook Asus Eeebook E200HA-FD005TS,výrobní číslo G3NLCX03A751115,bílý
Nesouhlasíme s vyřízením neuznané reklamace,výrobek jsme předali nepoškozený a nyní máme převzít notebook poničený poškrábáním , barvvou od propisky atd.
Při sepsání reklamace by jistě pracovník prodejny zákazníka upozornil, v jakém stavu je zboží a poznámku do reklamace napsal.
|
Tweet |
Byla-li na věci během reklamace způsobena škoda, je za ní dle § 2944 občanského zákoníku odpovědný prodávající. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. K prokázání stavu věci před reklamací by mohl posloužit reklamační protokol. Podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele musí být v tomto potvrzení uvedeno mimo jiné, co je obsahem reklamace (tedy popis věci). Pokud prodávající řádně nezaznamenal všechna viditelná poškození, která věc měla v době, kdy byla převzata k reklamaci, bude pro něj složité prokázat, že věc byla poškozena již před uplatněním reklamace.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka také může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.