Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#17352Neuznaná reklamace pračky LG F74A8QDS

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.08.2017, před 7 lety

Jana Titzlová

Znění stížnosti

U společnosti MALL.cz jsem si zakoupila pračku LG F74A8QDS. Pračka mi byla přivezena v pátek dne 4.8.2017. Před zakoupením pračky jsem si prostudovala technické parametry pračky, kde jsou uvedeny rozměry 85x60x59 (VxŠxH). Řídila jsem se tedy uváděnými rozměry, kdy pro umístění pračky do koupelny je třeba projít dveřní zárubní 59,5 cm. Jelikož i předchozí pračka měla stejné rozměry, věděla jsem, že při rozměru 59 cm pračka dveřní zárubní projde. Bohužel rozměr pračky 59 cm neodpovídá skutečnosti, neboť je to dle vyjádření prodejce rozměr pouze horní desky pračky bez dvířek bubnu a ovládacího knoflíku. Přeměřila jsem tedy pračku a zjistila, že místo deklarovaných 59 cm je rozměr 61 cm. Díky uvedení menšího rozměru pračky v technických parametrech nemohu umístit pračku do koupelny. Pračku jsem proto reklamovala a žádala ať si ji prodejce odveze, neboť není v mých fyzických a technických možnostech pračku odvést na pobočku při odstoupení od smlouvy. Protože pračku nutně potřebuji, objednala jsem opět u MALL pračku další a navrhovala řešení, že dopravce si tuto může odvést při dodání nové pračky, ani na to MALL nepřistoupil. Jsem přesvědčena, že rozměry jsou chybně uvedeny, což mi znemožnilo spotřebič užívat.


Produkt

Pračka LG F74A8QDS, deklarované rozměry 85x60x59 (VxŠxH), skutečné rozměry (85x59,6x61)


Požadované řešení

Požaduji odvezení pračky a navrácení peněz. O tom, že jsem si nákup zboží nerozmyslela pouze z nějakého rozmaru, svědčí i skutečnost, že jsem si obratem objednala pračku s obdobnými vlastnostmi, ale menších rozměrů. Moc mě nastalá situace mrzí.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2017 10:51, před 7 lety

Spotřebitelka má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že dodané zboží nemá sjednané rozměry. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit, nebo vyměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebitelce plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitelka právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě náklady na přepravu zboží), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodávající povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat.

Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitelky, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Vzor pro odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Využije-li spotřebitelka svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží (nebo i před jeho převzetím), je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží). Spotřebitelka může žádat náhradu nákladů vynaložených na vrácení zboží zpět podnikateli pouze v případě, pokud nebyla o své zákonné povinnosti předem poučena (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.8.2017 12:44, před 7 lety

Vážená paní Titzlová,

mrzí mne, že v rámci Vašeho nákupu došlo k daným nepříjemnostem.

Dle naší domluvy eviduji, že Vám již byl zaslán slevový poukaz v hodnotě 2000 Kč na další nákup. Pevně věřím, že do budoucna již k podobným nedorozuměním nebude docházet a bude nás těšit, pokud danou slevu využijete na další nákup.

Včerejším dnem, tedy 23.8.2017, Vám byla taktéž vrácena platba za zakoupené zboží a to na bankovní účet, který jste nám uvedla.

V případě dotazů se na mne neváhejte kdykoliv obrátit.

Přeji hezký den.

S pozdravem,

Kristina Draštíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.8.2017 07:50, před 7 lety


Jana Titzlová

Moc děkuji dTestu za pomoc, sama bych to asi neuhrála. Peníze za reklamovanou pračku mi byly dnes poukázány na účet a emailem mi přišel slevový poukaz na 2000 Kč na nákup jiného zboží. Jedinou vadou zatím zůstává to, že mi MALL nevrátil 349,- Kč za dopravu. Emailem jsem je na toto upozornila, tak nyní čekám na odpověď. Nic méně díky dTestu je to velký úspěch. Ještě jednou mnohokrát děkuji.
S pozdravem Jana Titzlová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.8.2017 15:48, před 7 lety

Vážená paní Titzlová,

jsme rádi, že se vše podařilo vyřídit k Vaší spokojenosti.

U objednávky eviduji, že kolegyně dnešním dnem předala požadavek na finanční oddělení ohledně doposlání platby za dopravné.
V následujících dnech byste měla platbu na svém účtu již evidovat.

Přejeme hezký den.

S pozdravem,

Kristina Draštíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.9.2017 19:33, před 7 lety


Jana Titzlová

Vše se podařilo vyřešit, již jsem obdržela i částku za dopravu. Ještě jednou MOC děkuji za pomoc dTestu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.9.2017 09:51, před 7 lety


Jana Titzlová

Hodnocení: