Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29.10.2013 jsem uplatňovala reklamaci na boty značky Adidas zakoupené dne 6.7.2013 v prodejně InSport Morava s.r.o. v Dubňanech, Hodonínská 107. Popis závady zněl Vytrhávání bot od podrážky. S průběhem reklamace nejsem spokojená z několika důvodů.
Reklamační lhůta je ze zákona daná 30 dnů. Nebýt toho, že jsem se sama začala aktivně zajímat o průběh reklamace 5.12.2013, zřejmě bych se o výsledku ani nedozvěděla. Další věc, která mě roztrpčila byla ta, že při uplatňování reklamace mě prodavačka přislíbila, že budu kontaktována hned, jak se reklamace vyřídí. Toto se však nestalo, sama jsem musela prodejnu oslovit.
Z výsledku reklamačního řízení:
1/ zákazník neuplatnil reklamaci včas - závada vznikla téměř současně, s odstupem pár dnů, nešlo o závadu, se kterou by se dalo výrobek používat dlouhodobě ( vzhledem ke stavu bot nelze používat boty, do kterých zejména v podzimním období teče)
2/ důsledky opotřebování během užívání - nedomnívám se, že boty značky Adidas mají být uchovány v krabici a používat je jen vyjímečně, dle mého názoru jsou to boty určené pro každodenní užívání
3/ záruční lhůtu nelze zaměňovat se životností obuvi - tento bod považuji za naprosto irelevantní. Vzhledem k tomu, že boty byly používány cca dva měsíce, nemyslím, že značková obuv má životnost pouze uvedenou dobu. To příště kdokoli může zakoupit boty na tržišti a ne ve značkové prodejně.
Boty Adidas Stan Smith 2
Výměna zboží, event. vrácení peněz.
|
Tweet |
Dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele je prodejce povinný vyřídit reklamaci do 30 dnů od jejího uplatnění. V případě, že se tak nestane, včetně informování spotřebitele o vyřízení reklamace, má kupující stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. Zároveň je prodejce povinný zamítnutí reklamace písemně odůvodnit. Je pravdou, že životnost se uvádí především u výrobků jako jsou baterie nebo žárovky. V případě,že je spor o příčinu závady, je možné kontaktovaz odborníka, který by vypracoval znalecký posudek.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za pomoc a podporu, zástupci firmy mě kontaktovali s omluvou a sdělením, že mi budou peníze vráceny.