Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 22.7. 2017 jsem přes web www.alza.cz ve svém profilu sepsal reklamaci, po chvilce mi přišla potvrzující smska. Zhruba za 3 nebo 4 dny jsem s přítelkyní v odpoledních hodinách jel na pobočku alza.cz v Ostravě, kde jsem notebook předal. Podepsal jsem reklamaci elektronicky, dostal příjemku, kterou jsem bohužel někde ztratil. Dne 8.8. 2017 jsem se šel podívat na profil, kde jsem nečekaně zjistil, že prý notebook nebyl přijat. Psal jsem na oddělení stížností mail.
Nejprve mi bylo odpovězeno, že udělají maximum, aby notebook našli. Poté mi napsali, že mi bez příjemky nemůžou pomoci a že není v jejich silách zkoumat kamerový záznam 2 nebo 3 dny dlouhý. Poté najednou alza.cz změnila názor a najednou mi slíbili, že záznamy i přesto, že jsou dlouhé přezkoumají . Další den mi napsali, že se jedná o dlouhý záznam a že ho zkoumat nakonec budou pod podmínkou, že jim sdělím přesný čas a den. Tohle je klamání zákazníka. Nejdříve jim stačilo časové rozmezí s datumy a poté změnili názor. Mám svědka, který potvrdí, že alza.cz převzala můj notebook, tím pádem je za něj alza.cz zodpovědná. Byl jsem a pořád jsem ochoten napsat čestné prohlášení, že jsem notebook fyzicky na pobočce předal.
Na to mi alza.cz odepsala, že při ztracení účtenky tohle akceptují, ale při prokázání, že jsem notebook fyzicky předal tohle neakceptují. Což je absurdní. Bylo mi slíbeno, že to proberou s vedením a nadřízenými, asi po 20 minutách měli jasno, což je velice zvláštní, protože celou reklamaci řešili 3 dny a najednou po 20 minutách měli jasno.
Domnívám se, že alza.cz není součinná při nálezu notebooku, protože si prostě může někdo sednout k PC a Ty kamery prozkoumat. Také mě při hovoru obvinili.
Mám za to, že alza.cz převzala moje zařízení a v té chvíli za něj zodpovídá. Je má chyba, že jsem ztratil příjemku, nic méně není můj problém, že alza.cz nemá žádný záznam v systému. Mám svědka, který potvrdí, že jsem notebook předal na alza.cz v Ostravě a také jsem ochoten sepsat čestné prohlášení o tom, že jsem notebook předal na alza.cz v Ostravě.
Přece není možné, aby to takhle nechali.
Děkuji za pomoc. Plachý
ASRE17194527
Vrácení notebooku nebo peněz
|
Tweet |
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak. V daném případě však bude problematické prokázat, že spotřebitel zboží prodávajícímu skutečně předal. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Vážený pane Plachý,
děkuji za zprávu. Situaci jsme se celou dobu snažili s Vámi vyřešit, proto zde jen zopakuji stanovisko, které jsem Vám již zaslala interní cestou a na které jste nereagoval upřesněním podrobností.
Fakta jsou taková, že aktuálně neexistuje důkaz o předání notebooku. Při každé reklamaci i vrácení zboží je automaticky vystavován protokol, který vždy podepisuje i zákazník. Tento proces není možné ze strany přijímacího technika obejít, navíc doklad okamžitě systém zasílá na emailovou adresu. Takový doklad jste nám bohužel dosud nedoložil ani není evidován v našem systému. Není možné příjemku ztratit - vždy je v nezměněné podobě zároveň v systému, jinak by nemohla být vystavena a tudíž ani následně ztracena.
Svědek nebo čestné prohlášení nemůže být v tomto případě akceptovatelný argument a Vy jste nám k situaci sdělil jen to, že jste na prodejně měl být přibližně do 4 dnů od elektronického zadání reklamace. Moc mě to mrzí, ovšem toto není dostatečný údaj pro to, abychom dohledali něco bližšího. Množství kamerového záznamu je zcela neadekvátně obrovské (více než 60 hodin). Není ani pravdou, že je naše zákonná povinnost prokazovat, že jsme reklamaci nepřevzali. V tomto ohledu je dokazovací povinnost opravdu na Vaší straně.
Budu ráda, když si Vy nebo Váš doprovod vzpomenete, který den a v kolik hodin jste na prodejně byl. Jakmile se tak stane, rádi vše znovu prověříme. Do té doby nám nezbývá nic jiného, než trvat na neuznání nároku v případě této reklamace z důvodu neposkytnutí potřebné součinnosti v podobě nepředání zboží k posouzení. Toto stanovisko naší společnosti můžete považovat za finální, pokud nám neposkytnete upřesnění předání.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Jde o To, že jste mi slíbili, že kamerovy záznam prezkoumate, také Vám stačily data dnu a orientační časy. Jde mi o To, že jste mi lhaly. Také je zvláštní že čestné prohlášení akceptujete když ztratí zákazník účtenku, ale když zakaznik ztratí příjemku tak ji akceptovat nechcete..
I presto že po technicke strance máte vše na jedničku tak se mohla stat cbyba na vasi strane. Měli by jste dodržet to co jste slíbili navíc jste mi také psali jak uděláte maximum k me spokojenosti a tady je výsledek. Plachy
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Plachý,
mrzí mě, jaký závěr jste z toho usoudil.
Jak jsem Vás již informovala, rádi kamerové záznamy projdeme, ovšem k tomu je potřeba nám poskytnout přesné informace o tom, kdy jste na prodejně byl. To se dosud i přes opakované vyzvání nestalo a je mi líto, nemáme možnost více než 60 hodin čistého času strávit sledováním obrazovky.
Upřímně jsme se snažili s Vámi naleznout řešení. Pokud nám však neposkytnete potřebnou součinnost, máme nadále důvod mít za to, že k předání zboží do reklamace z Vaší strany nedošlo. Zopakuji, že toto stanovisko je konečné.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Prosím Vás, přečtěte si konverzaci s panem Polakovicem a mnou. Nemám k tomu co říct. Prostě jste 3x změnili názor, slibovali jste mi jak neuděláte maximum. Nemůžu vám říct něco přesně když to nevím, dle komunikace s panem Polakovicem Vám stačil přibližný cas a datum coz jsem vam sdelil tak neříkejte něco co není pravda. PLACHÝ
Jak již bylo uvedeno výše, pokud spotřebitel žádá náhradu škody, musí prokázat, že mu byla způsobena škoda a že je za tuto škodu odpovědný prodávající.
Jelikož se v daném případě nepodařilo dosáhnout smírného řešení sporu, stížnost uzavíráme. Spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.