Společnost


REDERO CZECH s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17410Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2017, před 7 lety

Michal Barabáš

Znění stížnosti

Dobrý den,

před dvěma lety jsem zakoupil přes internet mobilní telefon. Na telefonu jsem zhruba po roce reklamoval displej, byl vyměněn. Další vada přišla v květnu 2017, mobil jsem poslal a po 36 dnech my údajně vyměnili displej a prošel všemi testy a poslali mi ho zpět. Bohužel jsem podepsal souhlas o prodloužení vyřízení reklamace na 60 dní, tak mě odpálkovali, že mohu být rád, že mi to vůbec opravili a nemám nárok na nový telefon, případně vrácení peněz. Nicméně, telefon přišel a byly rozbité vibrace, tak jsem znovu kontaktoval firmu. Po 3 dnech přestal fungovat mobil znovu, úplně. Tak jsem ho poslal znovu na reklamaci displeje a požadoval pořádnou opravu nebo vrácení peněz. Tentokrát jsem větu o prodloužení lhůty vymazal. Telefon jsem poslal PPL 22.6.2017 a potvrzení o přijetí mi přišlo až 26.6., ale podle balíku to převzali 23.6.2017. Reklamace opět trvala déle, než 30dní a to konkrétně do 24.7.2017, kdy mi poslali email, že reklamaci z důvodu oxidace zamítají (jak je to možné, když jsem reklamoval jejich opravu a navíc u vodotěsného telefonu? Zn.mobilu Sony Xperia Z3). Přes veškeré dohady mi mobil poslali zpět 31.7.2017 a vymlouvají se na to, že email poslali 22.7. a byl problém na serveru seznam.cz. Požadoval jsem PRTSC obrazovky, kdy email odeslali a přišla mi pouze upravená fotografie z mobilu, kde nebylo zřetelné, zda je to připravený email nebo odeslaný. Volal jsem tedy přímo na seznam, kde mi bylo sděleno, že problém nebyl a že oni email vytvořili 22.7., ale poslali ho až v pondělí 24.7.2017, tudíž nesplnili lhůtu pro vyřízení reklamace. Nyní se mnou nekomunikují a pak Novák z reklamačního oddělení mě při posledním hovoru poslal někam. Údajně to mám řešit soudně nebo nemám otravovat a telefon položil. Nutno podotknout, že jsem balíček s mobil nepřevzal, takže jim tento týden přišel zpět. Jen ho opravovat nebudou, údajně jsem ho měl znovu poslat na své náklady na reklamaci (již po 3. na své náklady a k tomu mi tam rozbili nebo spíš sundali a nedali zpět tvrzená skla jak vpředu, tak vzadu a na otázku proč, přišel email s omluvou). Na Vás se tedy obracím s dotazem a prosbou, jak postupovat? Na co mám nebo nemám nárok?
Děkuji


Produkt

Sony Xperia Z3


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.8.2017 12:59, před 7 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Jak rozhodl Nejvyšší soud ČR v rozsudku sp. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 pojmu "vyřídit" odpovídají významově slova "urovnat", "uspořádat", popř. "vybavit". Všem těmto výrazům je společné to, že ten, kdo v tomto smyslu jednal, docílil stavu, v němž se již nebude muset "vyřízenou" věcí zabývat. S přihlédnutím k vysvětlenému významu použitého pojmu "vyřídit" lze logickým výkladem daného ustanovení dojít k závěru, podle něhož přijal-li prodávající od spotřebitele, který jej kontaktoval, věc k reklamaci, pak k vyřízení reklamace dojde až v okamžiku, kdy prodávající spotřebitele vyrozumí (ať už písemně nebo osobně) o tom, jakým způsobem byla reklamace vyřízena (tedy zda byl s reklamací úspěšný či nikoli). Teprve tehdy je možno reklamaci považovat za vyřízenou - prodávající se jí již nebude muset zabývat. Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet následující den po uplatnění reklamace, pokud její poslední den připadá na víkend či svátek, prodlužuje se lhůta až do následujícího pracovního dne. Byla-li reklamace uplatněna 22. 6. 2017, lhůta pro vyřízení reklamace uplynula až 24. 7. 2017 (neboť konec lhůty (22. 7. 2017) připadl na sobotu).

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor urovnat smírnou cestou, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 17:35, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel také může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.