Společnost


Profumi Francesca s.r.l.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17416Neuznaná reklamace, resp.odmítnutí vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2017, před 7 lety

Jiřina Šmídová

Znění stížnosti

webshop odmítl vrátit peníze , tedy odstoupit od smlouvy, odmítá předat reklamačnímu oddělení a pod. Objednala jsem si parfémy dle značek a fotografií uvedených na e-shopu. Podotýkám, že šlo o mnou ověřenou značku Chloé , avšak v dodaném balíčku byl obsah ani vzdáleně neodpovídající vůni. Domnívám se, že jde o podvod nebo přinejmenším klamání spotřebitele na značkové zboží. při mailové komunikaci se zaštiťují jejich "podmínkami", kde však není jasně a zřetelně uvedeno, že zboží nelze vrátit, Ostatně by to bylo, domnívám se, nezákonné. Postupuji proto stížnost na jejich jednání.
Jiřina Šmídová


Produkt

dodání parfému zn.Čhloé, který přišel v "univerzálním" obalu - což na stránkách uvádějí , ale zaručují, že OBSAH je originální parfém vybrané značky. To ale neodpovídá. Protojsem chtěla parfém brátit a dostat zpět peníze , celkem 1197,-Kč


Požadované řešení

uznat reklamaci , resp. vrácení zboží a peněz neboť neodpovídá nabízenému zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.8.2017 14:20, před 7 lety

Spotřebitelka má k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží neodpovídajícího uzavřené smlouvě a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy buď vadu opravit, nebo vyměnit zboží za nový kus, který by již odpovídal objednávce a až pokud by ani toto nebylo možné, tak přijmout odstoupení od smlouvy a vrátit spotřebitelce plnou kupní cenu. Po vyřízení reklamace pak má spotřebitelka právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (tedy typicky právě poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodávající povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků komunikace na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodejci zdůvodňovat.

Neodpovídá-li zboží zakoupené distančním způsobem představám spotřebitelky, má tedy možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Vzor pro odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu.

Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.

Nabízení nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které spotřebitelka může podat podnět.

Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Spotřebitelka však musí prokázat, že se skutečně jedná o zboží, které porušuje práva duševního vlastnictví. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky (vzor pro odstoupení od smlouvy z důvodu dodání padělku je možné vyhledat na webové stránce www.dtest.cz/clanek-3386/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-nesplneni-jakosti-pri-prevzeti-dodani-padelku).

Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu, doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na těchto webových stránkách je možné zjistit, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje eshop a další informace, která mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 17:46, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.