Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.6.2010 zakoupena indukční varná deska zn. Brandt, včetně prodloužené 2leté záruky. Dne 3.6.2013 cestou emailu jsem prodejce informovala o závadě na tomto spotřebiči. Téhož dne jsem obdržela odpověď o nutnosti doložení potřebné dokumentace, včetně tzv. garančního cestifikátu o registraci do systému prodloužené záruky. Byla jsem si 100% jista, že tento dokument jsem neobdržela. V době koupě byla podmínkou odborná montáž, která také byla provede a uhrazena. V kupní smlouvě informace o tomto dokumentu uvedena není. Výhradním dovozce těchto spotřebičů je firma Elmax. Následující den
jsem se telefonicky informovala na tento dokument a bylo mi opakovaně sděleno, že byl vydáván nejdříve od roku 2011. Tuto informaci jsem předala prodejci. Prodejce mi v nejbližších dnech neodpověděl a protože není možné být bez varné desky, rozhodla jsem se,že si opravu zajistím sama. Znovu jsem kontaktovala výhradní dovozce, ten mi doporučil autorizovaný servis, který obratem provedl opravu v dohodnutém termínu. Dne 13.6.2013 uznal prodejce reklamaci a sdělil, že na základě mým informací objedná náhradní díl a předpokládá doručení během 14 dní z Francie a následně se dohodnem na termínu opravy. Sdělila jsem mu, že čekání na uznání reklamace bylo poněkud delší a provedla jsem opravu zatím na vlastní náklady, které požaduji proplatit. Prodejce se k tomuto nevyjádřil a žádným jiným způsobem (sdělením)se mnou reklamaci neukončil.
indukční varná deska BRANDT typ TI 712 WT1 výr. č. 102502031
odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení 30 dnů na vyřešení reklamace
|
Tweet |
Prodejce je povinný do 30 dnů od uplatnění reklamace ji vyřídit včetně případné opravy. Vzhledem k tomu, že se jednalo o výrobek, u kterého se předpokládá i vznik dalších nákladů kupujícího, než by byl opraven, lze v rámci prevenční povinnosti dle § 415 občanského zákoníku dovodit oprávnění kupujícího nechat si výrobek opravit a následně žádat proplacení opravy. Náklady na opravu musí být přiměřené.
Společnost GP EXCELLENT, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení.