Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Dne 16.9.2016 si dcera koupila ve vašem obchodě kalhoty/džíny. Tyto se po krátké době roztřepily. Moje dcera je velmi štíhlá. Přesto se stalo. Vzhledem ke krátké době není možné, aby na reklamaci reagovala prodejna tím, že zboží bez toho aby upozornila zákazníka o způsobu řešení reklamace, toto opravila na vlastní náklady tím, že tam kdosi nacpal záplatu, několikrát to projel na stroji a toto, aniž by se zeptal zda takto opravu bude akceptovat, to provedl. Je to zásah do cizí věci. Když jsem se vložila do vyřízení reklamace já, při další navštěvě mi sdělili, že to poslali poštou, jelikož dcera odmítla reklamaci - záplatované nové džíny - převzít. Trvala jsem na osobním převzetí - což mi neumožnili, a navíc kalhoty putují neznámo kde, protože zásilku poslali na jiné/smyšlené jméno.
Rozhodně chci vrátit hotovost. Nejenže udělali zásah do kalhot, který je nemyslitelný, abych takové kalhoty nosila, ale ještě to poslali na jméno , které není uvedeno v reklamačním protokolu
Jeans velikost 26, v ceně 2472,- Kč
Vrácení hotovosti. Ano nepřevzala dcera takto zpackanou opravu a požadovala bud nové, nebo vrácení hotovosti. Vzhledem k tomu, že se obléká značkově, nebot jí to zaměstnání ukládá, rozhodně za tak krátkou dobu je nemožné zničit džíny, potažmo nemá jediné, takže odpadá denní nošení.
Arogantní jednání na prodejně, za celou dobu není nikdo přítomný z vedoucích a nikdo neví, jak reklamaci řešit, zástupce neexistuje. Domluva není stále možná, protože chybí po celou otvírací dobu kdokoli z vedení, prodavačky jsou cizinky a nerozumí, co se po nich vlastně vyžaduje. Nikdy nebyl přítomný personál, který komunikuje česky!!!
|
Tweet |
Má-li věc vady, má spotřebitelka právo dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku na opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (např. nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu). Není-li možné vadu odstranit výše uvedenými způsoby, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Zvolila-li spotřebitelka při uplatnění reklamace právo na opravu věci, je prodávající povinen provést opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby vada byla řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy jinak znehodnocena. Pokud vada nebyla odstraněna tímto způsobem, má spotřebitelka právo trvat na nápravě. Pokud od uplatnění reklamace uplynulo více než 30 dnů a vada nebyla řádně odstraněna, má se za to, že prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Spotřebitelka v takovém případě může od smlouvy odstoupit.
Podle § 19 odst. 2 zákona o ochraně spotřebitele musí být v provozovně po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace. Zároveň je dle § 31 odst. 8 živnostenského zákona prodávající povinen zajistit, aby v provozovně určené pro prodej zboží nebo poskytování služeb spotřebitelům byla v prodejní nebo provozní době určené pro styk se spotřebiteli přítomna osoba splňující podmínku znalosti českého jazyka nebo slovenského jazyka. Za porušení každé z výše uvedených povinností může být prodávající sankcionován.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může spotřebitelka využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka také může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.