Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#17443Neuznána reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2017, před 7 lety

Ruslan Shakhaldaev

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 27.3.2017 jsem zakoupil u této společnosti několik kuchyňských spotřebičů. Jednou z nich byla pračka Ariston WHD 843BS EU. Po krátké době jsem zjistil, že pračka vykazuje poruchu, která se projevuje při ždímání. Samozřejmě jsem ji reklamoval, operátor mi dal číslo na společnost Indesit, která mi pošle technika. Technik přijel, provedl zkoušku způsobem, kterým ji provedl (je to na dlouhé rozepisování), následně reklamaci neuznal. Já jsem výsledkem reklamaci nesouhlasil (což uvedl do protokolu) a předal mi protokol.
Následně jsem znovu kontaktoval společnost Datart s tím, že s výsledkem reklamaci nesouhlasím na co mi odpověděly, že s tím nic neudělají, protože zkoušku provádí společnost Indesit.
Následně jsem volal do společnosti Indesit, kde mi řekli, že pokud nesouhlasím, můžu napsat stížnost na kterou mi ze zákona jsou povinný odpovědět do jednoho měsíce. Stížnost jsem napsal, uvedl jsem vše co bylo při zkoušce uděláno špatně, přidal jsem video se závadou (https://www.youtube.com/watch?v=UwguTEgDrq8) a odeslal.

Výsledkem bylo, že mi po dvou a pul měsících nikdo neodpověděl. Znovu jsem kontaktoval společnost Indesit, kde mi bylo řečeno, že se stížnost stále zkoumá a že mi hned ten den dají odpověď, což se nestálo a nedostal jsem odpověď do dnes. Také jsem kontaktoval společnost Datart, kde mi znovu opakovali, že oni s tím nic neudělají, že jsem koupil špatnou pračku, a že jsem to měl vědět, že jsem ji měl znovu reklamovat.

Chtěl jsem se Vás zeptat.
a) Není mi jasné kdo je za prodány výrobek zodpovědný? Společnost, která mi prodala výrobek nebo společnosti Indesit, která řeší reklamaci.
b) Mám právo odstoupit od smlouvy protože nebyla dodržená doba (ze zákona určená) pro vyřešení mé stížnosti.

Děkuji,
s pozdravem,
Ruslan S.


Produkt

WHD 843BS EU., číslo nahlášky 4623061


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2017 11:22, před 7 lety

Za vyřízení reklamace je odpovědný vždy prodávající, a to i v případě, pokud k vyřizování reklamací určil třetí osobu. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího - společnost DATART INTERNATIONAL,a.s.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2017 17:39, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel také může využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.