Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V naší ulici v Brandýse nad Labem probíhá rozsáhlá rekonstrukce kanalizace. Náš dům je na hranici této rekonstrukce (nás se netýká) a po celou dobu stavebních prací je přístupný ze dvou nerozkpaných ulic bez nutnosti procházet stavbou. Přesto k nám česká pošta již druhý měsíc nedoručuje zásily. Ani balíky (autem je příjezd problematický, není se zde kde otočit, stavba brání průjezdu, tedy tomu rozumím), ale nedoručuje se ani obyčejná pošta. V polovině měsíce července se ve schránce objevilo najednou 10 výzev k vyzvednutí zásilek a balíček dopisů, vše za celé předchozí dva týdny, zásilky tou dobou již byly průběžně vyzvednuty (pošta žádné avízo neposlala ani nezanechala, měli jsme informaci od odesílatelů). Mezi dopisy byly například doplatky za energie, přičemž nás již den před pozdním dodáním faktury kontaktoval a urgoval dodavatel energií coby neplatiče. Od té doby, tedy cca měsíc, nedozila opět žádná pošta. Balíčky můžeme namátkově zkoušet vyzvednout na poště, ale nemáme se jak domoci obyčejně zaslaných zásilek, jako jsou dopisy dětí z tábora (které se mezitím již vrátily domů...), faktury od dodavatelů apod. Zásilky nejsou evidované, na poště tvrdí, že nic nemají, při osobní návštěvě a žádosti o zavolání vedoucí nám bylo třikrát za sebou sděleno, že vedoucí není přitomna a nikdo ji nezastupuje. Máme vůbec nějakou šanci, domoci se dodání obyčejné pošty, jejíž odeslání nemáme ničím doloženo? (nevíme, kdo nám co za celý měsíc zasílal) Má smysl vyplňovat jakýkoli reklamační protokol, když neznáme přesná data a místa odeslání zásilek a neexistují žádná evidenční čísla?
Děkuji, Zuzana Böhmová
Přála bych si, aby nám byla pošta nadále doručována do schránky, byť je patrně současná přístupová cesta mimo plánovanou trasu doručovatele, a především bych ráda získala nedoručenou obyčejnou poštu - dopisy, pohledy, korespondeční lístky.
|
Tweet |
Podle "Poštovních podmínek České pošty, s.p." se poštovní zásilka, kterou není možné dodat ani vrátit, uschová. Jestliže odesílatel u kterékoliv pošty požádá, aby podnik vyhledal poštovní zásilku, která by mohla být uschována, podnik se o to pokusí. Pokud ji nalezne, poštovní zásilku vydá odesílateli.
Není-li možno obyčejnou zásilku dodat ani vrátit po uplynutí jednoho měsíce od podání, je podnik oprávněn poštovní zásilku prodat nebo zničit.
Pokud nebyla poštovní zásilka dodána, má spotřebitelka možnost uplatnit reklamaci dle čl. 43 "Poštovních podmínek České pošty, s.p." Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.